تعطیلی مجلس نمایندگان آمریکا در پی تهدید امنیتی

پلیس کنگره صبح چهارشنبه در اطلاعیه‌ای هشدار داد که اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد برخی از افراط‌گرایان قصد حمله به اعضای کنگره یا ساختمان آن را دارند.

پس از آن، پلیس فدرال و همچنین وزارت امنیت داخلی عصر چهارشنبه این هشدارها را تقویت کردند و گفتند  افراط گرایان در مورد برنامه های کنترل کنگره و "برکناری نمایندگان دموکرات" در ۴ مارس یا حدود آن بحث کرده‌اند.

این موضوع باعث شد تا مجلس نمایندگان، رای‌گیری روز پنج‌شنبه خود را لغو کند.

تارنمای آکسیوس اعلام کرد  دولت و مجریان قانون به عنوان اهداف احتمالی گروه‌های افراطی ذکر شده‌اند که ممکن است از اجتماعات عمومی برای خشونت سوء استفاده کنند.

این گزارش می گوید انگیزه این گروه‌ها تقلب در انتخابات و سایر تئوری‌های توطئه پیرامون انتقال ریاست جمهوری است. همچنین به یک تئوری توطئه گروه کیوانان اشاره شده است که می‌گوید ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در تاریخ ۴ مارس- تاریخ برنامه‌های حملهاحتمالی- افتتاح می‌شود یا در ۲۰ مه با کمک ارتش ایالات متحده به قدرت باز می گردد.

گزارش اف بی آی و امنیت داخلی آمریکا بر این باور است که گروه‌های افراطی همچنین تهدید کرده‌اند که از مواد منفجره "برای کشتن هر چه بیشتر اعضای کنگره" در طی نشست مشترک دولت و کنگره استفاده خواهند کرد.

یورش به کنگره برای نخستین بار در ۱۷ دی ماه رخ داد که دونالد ترامپ در فراخوانی، هواداران خود را به پایتخت کشاند و پس از آن، از آنها خواست به کنگره بروند و صدای مخالفتشان را با پیروزی بایدن به گوش نمایندگان برسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.