درخواست سناتور جمهوریخواه برای تداوم فشار حداکثری بر ایران

رامنی بامداد پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران در حال افزایش رفتار ستیزه‌جویانه خود علیه آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن است. آمریکا باید مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود، که قابلیت رسیدن به اهداف مد نظر آنها را دارد».

وی با به اشتراک گذاشتن کلیپی ویدئویی از صحبت‌هایش در جلسه امروز مجلس سنا برای تایید صلاحیت «وندی شرمن» به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا، ادامه داد: «لازم است که به اعمال فشار حداکثری بر دولت ایران ادامه دهیم».

این سناتور آمریکایی در جلسه کمیته روابط خارجی سنا نیز مدعی شد که برجام، توافقی نبود که بتواند به‌صورت مؤثر از رسیدن ایران به سلاح اتمی جلوگیری کند و فقط ساخت آن را به تعویق می‌انداخت.

رامنی با متهم کردن ایران به تلاش برای تولید مواد شکافت‌پذیر کافی جهت ساخت بمب اتمی، افزود: «من متوجه نمی‌شوم که چگونه بازگشت به برجام، می‌تواند آنها (ایران) را اولا از داشتن سلاح اتمی برای همیشه منصرف کند و دوم، هزینه حرکت در آن مسیر را برای ایران به اندازه کافی بالا ببرد».

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه چهارشنبه مدعی شد کارزار فشار حداکثری علیه ایران نه تنها فعالیت‌های این کشور را محدود نکرد، بلکه به آن جسارت بیشتری داد تا از تعهدات برجامی عقب بنشیند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.