جزییات برنامه بایدن برای واکنش به حمله به عین الاسد

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که دولت متبوعش در صدد شناسایی مسئول حملات راکتی به پایگاه هوایی «عین الاسد» آمریکا در استان الانبار عراق است.

پیشتر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ارزیابی‌ها در مورد حمله راکتی اخیر به پایگاه عین الاسد همچنان در جریان است و آمریکا قصد ندارد واکنش عجولانه‌ای به این حمله نشان دهد.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد واکنشی عجولانه به حمله راکتی اخیر به پایگاه عین الاسد نشان دهد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی درباره واکنش احتمالی آمریکا به حمله راکتی اخیر به پایگاه عین‌ الاسد اظهار داشت: «ما همچنان در حال ارزیابی اثرات [خسارات و تلفات] این حمله و تشخیص دقیق عاملان آن هستیم.»

در همین حال، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما می‌توانیم تأیید کنیم که صبح امروز پایگاه هوایی عین‌ الاسد در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که حدود ۱۰ راکت از سمت شرق پایگاه به سمت آن شلیک شده است.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تأیید رسمی مرگ یک پیمانکار بر اثر سکته قلبی در جریان حمله راکتی به پایگاه عین الاسد، مدعی شد که در این حمله هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی آسیب ندیده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.