واکنش بایدن به حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد اعلام کرد: «برای مشخص شدن عامل حملات موشکی در عراق تلاش می‌کنیم.»

پیش از این نیز اعلام کرده بود که هنوز در حال ارزیابی و بررسی حادثه موشکباران امروز علیه پایگاه عین‌الاسد در عراق است.

کاخ سفید مدعی شد: «همچنان در حال ارزیابی تاثیر حمله اخیر به پایگاه آمریکایی در عراق هستیم و چنانچه ثابت شود این اتفاق از سوی ایران حمایت شده به آن پاسخ خواهیم داد.»

کاخ ریاست جمهوری آمریکا در ادعایی دیگر اضافه کرد: «حملات اخیر را که از سوی ایران حمایت شده بود پاسخ دادیم و از این به بعد نیز رویه ما همین خواهد بود.»

کاخ سفید در این ادعا به حملات غیر انسانی اخیر خود علیه مواضع الحشدالشعبی در مرز سوریه با عراق اشاره کرد. آمریکا اعلام کرده بوده که این حمله در پاسخ به کشته شدن یکی از پیمانکاران ائتلاف بین المللی در عراق در حمله گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اینکه مرگ یک پیمانکار آمریکایی را در حملات موشکی که پایگاه عین الاسد را در غرب عراق هدف قرار داده بود، تأیید کرد مدعی شد هیچ زخمی در میان سربازان آمریکایی بر اثر حمله به پایگاه عین الاسد وجود ندارد.

منابع خبری صبح امروز چهارشنبه اعلام کردند چندین موشک به سوی پایگاه عین‌الاسد و محل حضور نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق پرتاب شده است.

پرس‌تی‌وی نیز اعلام کرد پس از موشک باران صبح امروز به پایگاه عین الاسد ۲ پیمانکار آمریکایی کشته و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.