کواکبیان: تصویب نشدن FATF شرایط را سخت‌تر می‌کند

مصطفی کواکبیان در همایش احزاب در انتخابات۱۴۰۰ که عصر امروز چهارشنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، افزود: براساس آموزه‌ها، انتخابات فقط تکلیف نیست بلکه یک حق است و باید این را بپذیریم و برهمین اساس نظام هم به انتخابات احترام می گذارد.

 

وی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت مطالبه است، ادامه داد: در این ۴۲ سال پس از انقلاب هنوز نظام انتخاباتی ما حزبی نیست و تلاش‌هایی هم ما در مجلس دهم داشتیم اما هربار صحبت از آن کردیم یک فراکسیون غش می‌کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: میزان رای ملت است یعنی میزان حداکثری ملت است اما برخی دوستان خوشحال از انتخابات حداقلی می‌شوند. ما باید با مردم صادق باشیم و باید بپذیریم اعتماد عمومی تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: معلوم نیست تیم بایدن بتواند شرایط را برای کشور ما تغییر بدهد و ما باید در داخل به داد خودمان برسیم.

کواکبیان با اشاره به عدم تصویب اف‌ای‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مجمع تصویب اف ای تی اف را به چند هفته دیگر یعنی ۱۴۰۰ موکول کرد، با این نوع تصمیم‌ها شرایط سخت‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت بیشترین نقش را در افزایش مشارکت در انتخابات آتی دارد، ادامه داد: این قضیه برای قوه قضاییه هم مصداق دارد که من از آن تشکر کرده و تاکید می‌کنم باید این اقدامات همه جانبه باشد.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: باید به موضوع هواپیمای اوکراینی، حقوق‌های نجومی و غیره بپردازیم تا اعتماد مردم جلب شود.

کواکبیان با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده در شورای نگهبان گفت: من بارها در مجلس دهم گفتم و دیدیم در کل مجلس یازدهم فقط ۶۰ تایید صلاحیت داشتیم و این موضوعی نگران کننده است.

دبیرکل حزب مردم سالاری خواستار ورود نکردن نظامیان برای ریاست جمهوری شد و گفت: از نهادهای امنیتی می‌خواهیم مردم را برای مشارکت در انتخابات نترسانند و خواهش می‌کنم نامزدهای نظامی به عرصه انتخابات ورود نکنند چراکه این وصیتنامه صریح حضرت امام (ه) است.

کواکبیان با انتقاد از صداوسیما بابت پخش سخنان یکسری افراد از جناح‌های خاص گفت: صداوسیما نباید فقط به پخش سخنان افراد از جناح‌های خاص تکیه کند و باید همه احزاب و جناح‌ها را ببیند.
وی افزود: البته به ما هم می گویند سخنان شما را پخش می کنیم ولی در قالب آرشیوی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.