واعظی: یک سفر استانی رفتم، فکر کردند می خواهم کاندیدای ریاست جمهوری شوم

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات چندی پیش خود در اصفهان و سوء برداشت ها از این سخنان گفت: من نوار صحبتم وجود دارد و این صحبت در جای دربسته نبوده است و تمام بخش خصوصی اصفهان هم آنجا بودند. در این نشست در ارتباط با موضوع دیگری صحبت می‌کردیم. صادر کنندگان به ما می‌گفتند که ارزی که صادر می‌کنیم را اجازه دهید خودمان برای آن تصمیم بگیریم. من استدلال کردم در شرایطی که ما تحت تحریم‌های بسیار ظالمانه و فشار حداکثری هستیم و فروش نفت ما کاهش یافته است، اولویت اول کشور این است که بتوانیم دو کار مهم یعنی کالای اساسی و مورد نیاز مردم و مواد اولیه کارخانجات را تامین کنیم.

واعظی گفت: وقتی که خودمان نفت صادر نمی‌کنیم یا کم صادر می‌کنیم چاره‌ای نداریم با ارز صادراتی نیازهای کشور را تامین کنیم. بنابراین ما این کار را کردیم.

یک سفر استانی رفتم، فکر کردند کاندیدای ریاست جمهوری هستم

 رییس دفتر رییس جمهوری افزود: من در جایی گفته بودم حتی زمانی که ارز به ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان رسید که قاعدتاً ارز برای دولت گران است ولی به هر حال ما برای اینکه این ارز را بتوانیم بگیریم و برای تامین کالاهای اساسی و موادر کارخانجات این کار را کردیم و توانستیم تمام این ارز صادراتی را در ۳ سال گذشته صرف کالای وارداتی و یا مواد اولیه کنیم و بانک مرکزی هم این را در سامانه نیما ثبت کرده اما شیطنتی کردندکه آگاهانه هم بود، نوار صحبت من و نوشته‌ها وجود دارد.

وی گفت: البته ممکن است به قول برخی از دوستان که تعجب کردند من که گرفتار هستم و نمی‌توانم به یک سفر بروم،  به یک سفر رفته‌ام، با خود فکر کنند ما را هم جزو کسانی که می‌خواهند نامزد شوند قرار داده‌اند و با خودشان گفته‌اند که از همان ابتدا این کارها را انجام دهیم در صورتی که اصلاً چنین چیزی نیست و به این مسائل هم ارتباطی نداشت.

واعظی عنوان کرد: از اینگونه کارهای غیراخلاقی در کشور صورت می‌گیرد. من متاسفم که مطلبی که اصل آن بی‌پایه و اساس است و خود ما هم  چند ساعت بعد آن را تکذیب کردیم، چرا یک عده اصرار دارند که بگویند این تکذیبیه صحیح نیست و آن چیزی که ما فهمیدیم درست است.

وی ادامه داد: از همه بدتر اینکه در اینجا که برخی از خبرنگاران خط دارند، اینکه نماینده مجلس که اطلاعی از موضوع ندارد، می‌آید و شعری را می‌خواند و حرف‌های بی‌ربطی را مطرح می‌کند که آن هم جای تعجب دارد. نماینده‌ای که باید خود مقید به آداب  و اخلاق باشد حرف درست بزند، حرف‌هایی را مطرح می‌کند که در شان خودش است.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره اینکه آیا قصد نامزدی برای انتخابات را دارد یا خیر، عنوان کرد: خیر من چنین قصدی ندارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.