سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

علیرضا رییسی در حاشیه نشست کشوری اجرایی سازی کمیته صیانت از جمعیت که در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، درباره سفرهای نوروزی، گفت: وضعیت و روند اپیدمیولوژیک بیماری بویژه ویروس انگلیسی کاملا غافلگیر کننده است؛ یعنی  پیش‌بینی یک ماه تا ۲۰ روز آینده اصلا کار راحتی نیست و حجم بالای بیماری که به یکباره در خوزستان با آن مواجه شدیم غافلگیر کننده بود.

وی تاکید کرد: البته روند کشور با استان خوزستان متفاوت است و روند بهتری داریم. دو روز گذشته در حالی آمار مرگ و میر مجددا سه رقمی شد که نصف استان‌های کشور مرگ و میر صفر و یک داشتند. از سوی دیگر بیش از ۳۰ درصد از مرگ و میرها مربوط به استان خوزستان بود.

وی افزود: ما طرح محدودیت هوشمند داریم و بر اساس تغییر روند بیماری رنگ شهرها هم تغییر می‌کند و قطعا در شهرهای قرمز و نارنجی اجازه سفر نخواهیم داد. ولی در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها می‌توان سفر انجام داد.

رییسی گفت: الان در حال حاضر ۱۱ شهر قرمز داریم که همه در خوزستان است و حدود ۳۱ شهر نارنجی پراکنده در چند استان داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شنبه ۱۶ اسفند آخرین رنگ بندی را ارائه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری انجام می‌دهیم تا مردم تکلیف خود را بدانند.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم مردم هم ۳ سال است که عید خوبی نداشتند و تحت فشار هستند؛ اما چون واکسیناسیون آغاز شده امیدواریم این آخرین عیدی باشد که این حجم محدودیت داریم. اگر جانب احتیاط را رعایت کنیم و سفر غیر ضروری نرویم، عزیزان خود را محافظت کرده و در کنارمان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: فکر نکنیم رفت و آمدها حتی در شهرهای مجاز مثل سالیان قبل است و حتما باید نکات را رعایت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.