اذعان امارات به دست داشتن مقامات سعودی در قتل خاشقچی

به گزارش عربی ۲۱، ضاحی خلفان، مقام امنیتی ارشد امارات که به نهادهای تصمیم گیرنده در ابوظبی نزدیک است، ضمن اذعان به دست داشتن مقامات عربستان در ربودن جمال خاشقچی،  روزنامه نگار منتقد سعودی، فاش کرد، هدف مقامات سعودی بازگرداندن وی بود نه کشتن او.

وی در توئیت هایی نوشت: خاشقچی در عملیاتی اطلاعاتی که با هدف بازگرداندن وی به کشورش بود، به "اشتباه" کشته شد و احتمال وقوع این رخداد (قتل) در چنین عملیات‌هایی وجود دارد.

این مسئول امنیتی اماراتی نوشت: وجود نیت قتل یک چیز است، خود قتل چیز دیگری است. گاهی نیت قتل وجود ندارد، اما شرایطی که دور از انتظار است، باعث وقوع آن می‌شود.

وی توجیح کرد:" الان فرض کنیم که حاکمی به من دستور بازداشت شخصی و آوردن وی آن هم به صورت زنده را داده است، اگر من او را با دوز مواد بیهوش کننده یا با روش دیگری بکشم، آیا به این معنی است که حاکم دستور قتل را داده است؟! حقیقت این است که او دستور بازداشت را داده بود، بازداشت یک چیز است و ترور چیز دیگری است."

بر اساس این توئیت، خلفان اذعان کرده است که این رهبری عربستان بود که دستور انجام عملیات و هدف قرار دادن خاشقچی را داده بود که در پایان وی در کنسولگری کشورش در ترکیه ترور شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.