سرلشکر سلامی: اگر بسیج وارد میدان شود، دشمنان پا به فرار می‌گذارند

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه  در مراسم معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده جدید سازمان بسیج مستضعفین که در سالن شهید فهمیده برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بعثت مجدد و طلوع خورشید اسلام است.

وی با بیان اینکه نجات بشریت از اسارت در میدان برده داری مدرن عالم از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، افزود: حقیقت انقلاب اسلامی حشری مجدد برای انسان‌ها است تا از گورستان غفلت و بردگی به پا خیزند.

فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، تصریح کرد: هرگاه خورشید طلوع کند کافران آرایش می‌گیرند تا نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند جلال و جمال خود را کامل می‌کند و نورش را به تمامی جلوه گر می‌کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به برافروخته شدن پرچم بیداری در جهان، مطرح کرد: انقلاب ما انقلاب آگاهی بود و بشریت را بیدار کرد و دیگر تکرار این بیداری در جهان قابل مهار نیست.

وی با اشاره به تاثیر انقلاب بر مقاطع تاریخی آینده و گسترش جغرافیای اسلام، ادامه داد: عناصر تشکیل دهنده اسلام عالم گیر خواهد شد و این بر جبین انقلاب ما مکتوب است که ما غروب قدرت‌ها را خواهیم دید.

فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه آنان که تا چند دهه پیش زوال ناپذیر جلوه می‌کردند، امروز شاهد مرگ منطق خود هستند، ادامه داد: شکست اصلی دشمنان ما شکست منطق و باور آنها است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه اگر جامعه‌ای در نظام باورهای خود بشکند، شکست می‌خورد، اظهار داشت: جوامع اسلامی در راه احیای ارزش‌های عدالت، کرامت، معنویت و اخلاق هستند.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: رد و بدل شدن آتش‌ها تعیین کننده نیست؛ حصر اقتصادی برای ما شکست نمی‌آفریند و در نگرش و جهان بینی اسلام عظمت در روح و معنی و باور نهفته است.

وی با بیان اینکه هر گاه بتوانیم اعتقاد الهی را در باورها بنشانیم شکست نخواهیم خورد، تصریح کرد: ۵ آذر خداوند بسیج را خلق کرد و توسط جرقه آن در اندیشه امام خمینی (ره) این نهال زیبا در قلب مردم رشد و نمو پیدا کرد و به درخت تنومند، قوی و محکمی تبدیل شد. بسیج از نقطه نظر فلسفه حیات، مروج باورها، معرف ارزش‌ها و جلوه‌ی ظهور درخشان فضائل الهی اسلام در کالبد بشر است.

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش‌های همه جانبه دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران ادامه داد: دشمن از هر جهتی از جمله اقتصاد، فرهنگ و ترور حمله کرد، راه‌ها به رویش بسته شد و پس از برخورد به در بسته تجربه جدید خود را اجرا کرد اما بازهم شکست خورد.

وی با بیان اینکه راز اصلی این شکست‌ها برای دشمن در نافهمی و ناشناختگی او از عناصر اصلی قدرت مقابلش است، اظهار داشت: دشمن قادر به اندازه گیری معیارهای قدرت معنوی نیست و با ابزارهای مادی به جنگ معنویات، باورها و ارزش‌های یک ملت آمده است.


فرمانده سپاه با بیان اینکه عدم تقارن در این جنگ در ماهیت و هویت و منطق قدرت است، تصریح کرد: هرگز دشمن با ابزار های مادی نمی‌تواند با قدرت انقلاب مقابله کند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه سرنوشت دشمن تا ابد شکست است، خاطرنشان کرد: شکست وقتی اتفاق می‌افتد که باورها و ارزش‌ها تغییر کند و اعتمادها فرو ریزد.

وی با بیان اینکه دشمن این واقعیت را دریافته که راز اصلی شکست‌هایش اتصال اسلام، ولایت و مردم است، افزود: وقتی این سه عنصر باهم ترکیب شوند، یک قدرت شکست ناپذیر تشکیل می‌دهند.

سردار سلامی با یادآوری اینکه بسیج خودش میدان جنگ و عنصر اصلی پیکار و نبرد است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب‌مان همچنان شاداب پیش رود باید این عنصر را زنده و در میدان و پرنفس نگه داریم.

وی با اشاره به کمرنگ شدن انسانیت با پیشرفت مدرنیته در تفکر غربی، ادامه داد: هرگز پیشرفت‌های فنی نمی‌توانند جایگزین نقش انسان در تعالی بخشی و رشد جامعه شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آیات قرآن برای همه ی عصرهاست، در ادامه اذعان داشت: رحمت، رفعت، تعاون و مهربانی پا بر جاست تا دست‌های مهربان، بیماری‌ها و مشکلات را از بین ببرند.

وی با اشاره به غلبه نسبی و فعلی دشمنان در زمینه فضای مجازی خاطر نشان کرد: بدانید که اگر بسیج وارد میدان شود می‌توانید ببیند که دشمنان چگونه پا به فرار می‌گذارند.

سردار سلامی دشمنان را از جنس حضور اما جنس ملت ایران را از نوع ظهور و نفوذ دانست و ادامه داد: بسیج فلسفه حیات و پاره تن ملت است.

وی افزود: هیچ کشور دیگر جز ایران با این مدل از نظام که ولی خدا در راس امور و مردم مومن به ولایت داشته باشد نمی‌توان پیدا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.