ورود معترضان در ارمنستان به ساختمانی دولتی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خبرنگار این خبرگزاری امروز (دوشنبه) از ورود حامیان معترضان در ارمنستان به ساختمانی دولتی در ایروان، پایتخت این کشور خبر داد.

اپوزیسیون در لابی این ساختمان که میزبان چند وزیر کابینه بود، دست به اعتراض زدند.

آنها شعارهایی ضد نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان سر داده و از کارمندان خواستند تا در راهپیمایی‌های حمایتی از وی شرکت نکنند.

معترضان پس از لحظاتی ساختمان را ترک کردند. فیلمی از حضور مردم توسط دوربین‌ها گرفته شده و رسانه‌های اجتماعی نیز آپلود شده است.

در عین حال شورای امنیت ملی ارمنستان از آرمن سرکیسیان، رئیس‌جمهوری خواست تا برکناری اونیک گاسپاریان، رئیس ستاد کل ارتش را تایید کند.

طبق بیانیه دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی این کشور، شورای امنیت ملی به رئیس‌جمهوری پیشنهاد می‌کند با پیشنهاد نخست‌وزیر موافقت کرده و رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کند.

ارمنستان پس از آن وارد بحران سیاسی شده که ارتش این کشور از پاشینیان خواسته تا در واکنش به برکناری‌هایی در ارتش از سمتش استعفا کند.

نخست وزیر برخی از مقام‌های ارتشی را پس از آن اخراج کرد که معاون رئیس ارتش اظهارات وی را درباره ناکارآمدی سیستم‌های موشکی روسی اسکندر در جریان درگیری‌های قره باغ مورد تمسخر قرار داد. ارتش از نخست وزیر خواسته تا استعفا کند اما او این اقدام ارتش را تلاش برای کودتا می‌داند.

اعتراضات در ارمنستان در بحبوحه نارضایتی گسترده اپوزیسیون از عملکرد پاشینیان در نتیجه آتش بس با میانجی‌گری روسیه در نوامبر سال گذشته میلادی شکل گرفته است. بر اساس این توافق، تعدادی از مناطق قره باغ به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.