رئیسی: غربی ها اهل حقوق بشر نیستند

نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها صبح امروز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در این جلسه با تأکید بر لزوم ادب و علم در امر قضا اظهار کرد: آراستگی و ادب شرط قضاوت عادلانه است و قاضی باید هم از دانش برخوردار باشد و هم مودب به آداب باشد و توجه به آداب در قضاوت بسیار مهم است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: شأن این جلسه پیگیری مطالبی است که گفته شده است و این جلسه برای این نیست که ثواب ببریم، برای آن است که اجرا شود و مطالبی که به همکاران در ستاد گفته می‌شود باید پیگیری شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه صرفا دور هم جمع شدن و بیان مطالب و تصمیمات ثمربخش نخواهد بود گفت: در یک اقدام ۲۰ تا ۳۰ درصد مطالبی است که گفته می‌شود و باید ۷۰ تا ۸۰ درصد پیگیری صورت گیرد تا آن اقدام انجام شود؛ اینجا میدان عمل است و نتیجه باید در فعل‌ها و ترک فعل‌ها اتفاق بیفتد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی گفت: دنیا می‌داند که شما اهل حقوق بشر نیستید و هرگز مباحث حقوق بشری را پیگیری نمی‌کنید و صرفاً اظهاراتتان نمایش قدرت است که از سوی شما مدعیان داده می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: این مدعیان حقوق بشری از طرفی صریحاً حق را نابود می‌کنند و مانع مردم عدالت خواه هستند و از طرف دیگر مباحث حقوق بشری را دستاویز مقاصد خود می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اقتدار بدون عدالت هرگز بر صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد و اعمال اقتدار همراه عدالت به نتیجه می‌رسد و قدرتمندی خالی از عدالت قیافه گرفتن بدون عمل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.