واکنش وزیر ورزش به انتخابات فدراسیون فوتبال

وزیر ورزش برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و خروج فوتبال از بلاتکلیفی ۱۴ ساله را برگ زرینی در کارنامه مدیران ورزش دانست و گفت: امروز مجمعی که اکثر اعضای آن اهالی فوتبال هستند در انتخاباتی آزاد، شفاف و بدون دخالت‌های بیرونی رای خود را به صندوق ریختند و سرنوشت چهار سال آینده فوتبال را تعیین کردند.

مسعود سلطانی فر با تبریک به اعضای مجمع فدراسیون فوتبال برای مشارکت گسترده در انتخابات، منتخبان امروز مجمع فدراسیون فوتبال و همچنین تشکر از همه کاندیداهای ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون گفت: شاید برای اولین بار باشد که چنین انتخابات آزاد و شفافی در مجمعی که اکثر اعضای آن اهالی فوتبال هستند برگزار می‌شود و این تحقق وعده سپردن سرنوشت ورزش به دست اهالی ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول یک سال گذشته گفت: دیپلماسی منسجم و گسترده در زمانه‌ای که عده‌ای در داخل و بویژه درخارج از کشور برای افزایش فشار حداکثری دنبال تعلیق فوتبال ایران بودند باعث شد نه تنها به پیکره فوتبال خدشه‌ای وارد نشود بلکه با تدبیر صورت گرفته در بحث تدوین اساسنامه و همچنین فداکاری وزارت در گذشتن از حق خود و سپردن تعیین سرنوشت چهار سال آینده فوتبال به مجمعی که در ساختار جدید بیشتر اعضای آن را اهالی فوتبال تشکیل می‌دادند فوتبال کشور بعد از ۱۴ سال بلاتکلیفی به آرامش رسید.

مسعود سلطانی فر این انتخابات را نشاندهنده ظرفیت بالای ورزش کشور در تعیین سرنوشت خود دانست و گفت: همه تلاش وزارت ورزش و جوانان بر این بود که بستر انتخاباتی به دور از دخالت‌های بیرونی فراهم کند به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان در این انتخابات بی طرفی کامل در پیش گرفت و بدون حمایت از گزینه‌ای خاص، انتخابات را به تشخیص اعضای مجمع سپرد تا آنها در خصوص آینده فوتبال کشور تصمیم گیرند.

وی این انتخابات را برگ زرینی در کارنامه مدیران ورزشی کشور دانست و گفت: انتخابات دموکراتیک و شفاف در فوتبال کشور آرزوی دیرینه ای بود که امروز محقق شد و از این به بعد منتخبان مجمع فدراسیون فوتبال وظیفه دارند نه تنها برای توسعه و پیشرفت فوتبال کشور همه تلاش خود را به کار گیرند بلکه پاسخگوی عملکرد خود نزد مجمع و افکار عمومی باشند. وزارت ورزش و جوانان وظیفه خود می‌داند از منتخبان مجمع فدراسیون حمایت و پشتیبانی کرده و اگر قبل از انتخابات گزینه نداشت ولی بعد از انتخابات از رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه حمایت و پشتیبانی کند.

وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر از همه اهالی فوتبال در بیان نظرات خود رفتار رسانه‌ها در این انتخابات را پخته و قابل توجه دانست و از اهالی رسانه تشکر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.