درخواست مدیر اسبق سیا از بایدن درباره بن سلمان

 برنان که از مارس ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۷ مدیر سازمان سیا بود از بایدن خواست نگذارد دیگر بن سلمان وارد آمریکا شود در حالی که همچنان "شراکت استراتژیک قدیمی" با عربستان را حفظ کند.

برنان در مصاحبه‌ای با جوشوا جانسون، مجری ام.اس.ان.بی.سی اظهار کرد: آمریکا و عربستان یک شراکت استراتژیک دیرینه دارند که من فکر می‌کنم برای هر دو کشور بسیار مهم است. این شراکت از مسائل انرژی تا امنیت، مبارزه با تروریسم و اقتصاد را در بر می‌گیرد. بنابراین من فکر می‌کنم این مهم است که ما نیروی این رابطه را حفظ کنیم.

به گفته برنان دولت بایدن نباید چشمش را به روی همه کارهایی که رهبران عربستان از جمله محمد بن سلمان انجام می‌دهند، ببندد.

برنان خاطرنشان کرد، بایدن باید "این پیام واضح" را به بن سلمان بدهد که "این نوع فعالیتها و سرکوب، تحت فشار قرار دادن و کشتن بی رحمانه هر فعال عربستانی که جرات به صحبت علیه او پیدا کند، چیزی است که نباید تحمل شود".

برنان خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم ما می‌توانیم بین شراکت راهبردی میان دو کشور و اقدامات یک نفر تمایز قائل شویم.

او ادامه داد: به همین دلیل من واقعا امیدوارم که دولت بایدن به دنبال پاسخگو کردن او باشد و اعلام کند که او قرار نیست به خاطر هر گونه سفر شخصی یا رسمی به آمریکا بیاید.

برنان اضافه کرد که مقامهای دولت بایدن نباید هیچ گونه نشست سطح بالایی با بن سلمان داشته باشند.

برنان گفت: باید نه فقط به محمد بن سلمان و بقیه دولت عربستان بلکه به دیگر دولتهای سراسر منطقه این موضوع را تصریح کرد.

این مدیر اسبق سیا اظهار کرد: آنها نمی‌توانند از آن شانه خالی کنند زیرا دولت بایدن قرار است آنها را پایبند برخی استانداردها از بابت حقوق و ارزشهای بشری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.