تاکید جهانگیری بر اعتراف آمریکا درباره شکست فشارها به مردم ایران

اسحاق جهانگیری عصر‌ امروز در نشست با فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نخبگان و جوانان استان گلستان اظهار کرد: کشوری پیشرفت می‌کند که به سرمایه اجتماعی کشور یعنی مردمش اعتماد و اتکا داشته باشد.

وی ادامه داد: امید به آینده همواره می‌تواند محرک جدی باشد و‌ اگر دشمنان در طول این سال‌ها با اتکا بر شرایطی که پیش‌ آوردند نتوانست موفق باشند دلیلش امید به آینده مردم بوده است.

معاون اول رئیس جمهور‌ ادامه داد: آمریکا در‌ دولت ترامپ با جدیت قصد داشت ایران را بپاشاند و حتی اقدام به ترور یک شخصیت رسمی نظامی کشور یعنی سردار سلیمانی زد تا بتواند با سرعت به کشور آسیب بزند که با لطف پروردگار، حمایت و مقاومت ملت ایران این توطئه‌ها را خنثی کرد.

جهانگیری گفت: در ‌تاریخ زمانی که ابرهای سیاسی کنار برود کارستان کار مردم ایران در مقاومت برابر توطئه‌های دشمنان را بهتر نمایان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آمریکا در دولت قبلی اعتراف کرد که فشارهای وارده ما به ایران شکست خورده و‌ دولت امروز هم به صراحت بر این اعتراف صحه گذاشته است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عده‌ای در بیرون و داخل کشور سعی کرده و می‌کنند امید به آینده مردم در کشور را از بین ببرند.

جهانگیری بیان کرد: کار نخبگان این است که آسیب‌های هرچند ناچیز وارده به اعتقاد، اعتماد و زندگی مردم را ترمیم کنند چون ملتی که افق بلندی داشته باشد می‌تواند از بحران‌ها عبور کند.

وی افزود: ما قطعا قادر به حل مشکلات هسته‌ای کشور هستیم و‌ امروز که یک برجامی وجود دارد که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و حتی در داخل کشور تاکید می‌کنند به برجام برگردیم به طور قطع مشکلات قابل حل است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما یکسال تحمل کردیم که آمریکا به برجام برگردد اما برنگشت و امروز با تدبیر، درایت، اتکا به سه اصل راهبردی اعلامی رهبر معظم انقلاب از مشکلات عبور می‌کنیم.

جهانگیری گفت: در این شرایط سخت مسیر پیشرفت کشور اگر بیشتر از دولت‌های قبل نبوده کمتر هم نبوده است.

وی افزود: این جفا به دولت است که بگویند در این دولت می‌توانستیم کاری انجام دهیم و نداده‌ایم.

وی اضافه کرد: من علاقم به دولت آقای خاتمی بیشتر است و این را قبلا هم اعلام کردم اما رسما اعلام می‌کنم کارهای بزرگی در دولت فعلی آقای روحانی انجام شده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما نیازمند ترمیم سرمایه‌های اجتماعی کشور هستیم و در این عرصه حضور نخبگان بسیار تاثیرگذار است.

جهانگیری بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار مهم است و مشارکت حداکثری در این راه نقش راهبردی و تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: انتخاب رئیس جمهور انتخاب فردی است که کشور را در سطح منطقه مدیریت می‌کند و این بسیار مهم است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: هر اتفاقی در منطقه می‌افتد انگشت اشاره همه به سوی ایران است و یک فضای بین‌المللی برای ایران به وجود آمده که باید کاری کنیم که نگاه جوانان به آینده روشن‌تر‌ باشد.

جهانگیری گفت: در انتخاب پرشور است که ایران ماک مشاع همه ملت ایران خواهد شد و انتخابات ریاست جمهوری یک صحنه واقعی از گفت‌وگوی ملی است.

وی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری کم‌هزینه‌ترین راه برای افزایش سرمایه اجتماعی و کم‌هزینه‌ترین راه برای دفع توطئه دشمنان است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: معتقدم چاره‌ای جز این نداریم که به رعایت حقوق شهروندی تن دهیم و هرچه عقب‌تر بیاندازیم‌ما بازنده مسیر هستیم.

جهانگیری بیان کرد: ما برای ملت باید خدمت کنیم و نمی‌توانیم فقط به فکر آبروی خودمان باشیم، آبرویم برای خدمت به مردم فدای مردم.

وی گفت: نمی‌توانیم مردم را در صحنه دعوت کنیم و بعد بگوییم خداحافظ و برویم و استراحت کنیم، من تا آخرین لحظه و توانی که بتوانم حاضر خواهم بود و تلاش می‌کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.