گزارش خطیب‌زاده از دیدارهایش در سوریه

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدارهایش با مقامات بلندپایه سوری در دمشق را بسیار سازنده توصیف و بر تداوم حمایت ایران از این کشور تاکید کرد.

به گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدارش با «عماد ساره» وزیر اطلاع رسانی سوریه در پاسخ به سوال این روزنامه درباره دیدارهایش در دمشق گفت که این دیدارها، "بسیار سازنده" بود.

خطیب زاده تصریح کرد که در جریان دیدارش با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه درباره چگونگی پیشبرد و ارتقای روابط عالی موجود بین دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود که در جریان گفت وگو با وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز درباره چگونگی تحکیم روابط بین دو کشور در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ و گردشگری بحث و گفت وگو شد.

این روزنامه افزود: خطیب زاده تصریح کرد که مذاکرات در دمشق به اقدامات قهریِ ظالمانهِ تحمیلیِ آمریکا علیه ملت سوریه پرداخته شد و بار دیگر بر حمایت و ایستادن ایران در کنار دولت و ملت سوریه تاکید شد.

به نوشته روزنامه الوطن، خطیب زاده خبر داد که ایران گام های نزدیکی را برای حمایت از ملت سوریه به منظور رساندن سوخت به سوری ها و نیز تامین گندم برای سوریه بنا به درخواست دولت سوریه و همچنین حمایت در زمینه های دیگر برخواهد داشت.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه و سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار خود در دمشق درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه‌های سیاسی، رسانه‌ای، علمی و فرهنگی گفت و گو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین دیداری با عماد ساره وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره همکاری‌های دو جانبه رسانه‌ای و فرهنگی داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.