هدیه ارزشمندی که ویلیام برنز از عربستان گرفت

به گزارش  یو اس ای تودی، «ویلیام برنز» گزینه پیشنهادی رییس جمهوری ایالات متحده برای ریاست آژانس مرکزی اطلاعات، موسوم به سی‌آی‌ای یا سیا، گفت در صورت تایید، متعهد خواهد بود ارزیابی اطلاعاتی مربوط به ایران را صریحاً در اختیار مقامات بگذارد.

ویلیام برنز در سخنان مقدماتی در ابتدای نشست بررسی صلاحیت خود در کمیته اطلاعات سنا، به سابقه طولانی خود در همکاری با دولت‌های مختلف از هر دو حزب عمده سیاسی دموکرات و جمهورخواه در آمریکا اشاره کرد.

ویافزود در این مدت آموخته است اطلاعات خوب، که با صداقت ارائه شود، نخستین خط دفاعی آمریکا بوده و کارشناسان اطلاعاتی باید آنچه سیاستمداران لازم است بدانند را به آنها بگویند، حتی اگر نخواهند بشنوند.

وی، که در مذاکرات دیپلماتیکی که به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران منتهی شد نقش مهمی ایفا کرده بود، تاکید کرد در صورت تایید برای این سمت ارزیابی‌های اطلاعاتی مربوط به ایران را صریح و بی‌پیرایه ارائه خواهد داد.

دریافت هدیه از عربستان سعودی

برنز در بخش دیگری از صحبت های خود، دریافت هدیه از سفیر وقت پادشاهی سعودی در واشنگتن به ارزش هزاران دلار را تایید کرد.

برنز دریافت هدیه از سفیر سعودی را در فهرست هدایایی آورده است که در ۵ سال گذشته دریافت کرده است.

از برنز خواسته شده بود فهرست هدایایی را که در ۵ سال گذشته دریافت کرده و ارزش آنها بیش از ۱۰۰ دلار آمریکا بوده است به کمیته امور اطلاعاتی وابسته به کنگره آمریکا قبل از شرکت در نشست بررسی برنامه ها و صلاحیت های او برای تصدی ریاست سیا ارائه کند.

نشست کمیته اطلاعاتی سنا برای بررسی برنامه ها و صلاحیت های برنز دیروز چهارشنبه برگزار شد و او این فهرست را تحویل داده است.

برنز که در سال های گذشته ریاست موسسه کارنگی برای صلح جهانی را برعهده داشته در این فهرست آورده است که در ۵ سال گذشته هدایایی به ویژه یک هدیه از سفیر وقت سعودی در واشنگتن دریافت کرده که ارزش آن هزاران دلار بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.