ترامپ ، بایدن را به باد انتقاد می گیرد

 یک منبع آگاه روز چهارشنبه تایید کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد دارد در سخنرانی یکشنبه خود در کنفرانس سالیانه محافظه کاران به جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده حمله کند و احتمالا درباره شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ نیز اظهارنظر نماید.

بر اساس این گزارش، سخنرانی ترامپ نخستین حضور علنی و عمومی وی در عرصه سیاسی از زمان ترک کاخ سفید در 20 ژانویه به شمار می رود.

ترامپ قصد دارد در این سخنرانی عملکرد 5 هفته ای بایدن در کاخ سفید را به باد انتقاد بگیرد، از جمله سیاست های مهاجری و موضع وی در قبال چین.

دو منبع آگاه نیز پیش از این گفتند: ترامپ قصد دارد درباره آینده حزب جمهوریخواه و جنبش محافظه کار صحبت کند. ترامپ همچنین در نظر دارد از سیاست های مهاجرتی بایدن انتقاد کند.

این کنفرانس طی روزهای 25 تا 28 فوریه برگزار می شود. کنفرانس سالیانه محافظه کاران هر سال با حضور فعالان سیاسی، صاحبنظران سیاسی و نمایندگان جمهوریخواه در مریلند برگزار می شود ولی امسال به خاطر محدودیت های کرونایی این کنفرانس قرار است در اولاندو برگزار شود.

سخنرانی ترامپ در حالی است که اختلافات و دودستگی شدیدی در بین اعضای حزب جمهوریخواه پس از استیضاح ترامپ برای دومین بار و یورش طرفدارانش به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه ایجاد شده است. با این حال به نظر می رسد ترامپ همچنان در بین اعضای حزب جمهوریخواه محبوب است.

برخی اعضای بانفوذ حزب جمهوریخواه بر این باورند که ترامپ می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در انتخابات 2022 داشته باشد و این حزب بدون کمک ترامپ نخواهد توانست در انتخابات آتی به نتیجه و دستاورد چشمگیری برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.