خباز: مجلس در حال انتقام گیری از ملت است/ صدای آیت الله جنتی نیز درآمد

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: وعده آنها این بود که ما ارزانی می‌آوریم اگرچه افراد آگاه یقین داشتند که این حرف واقعیت ندارد و ارزانی آوردن در اختیار مجلس نیست اما در عین حال متأسفانه با ورود مجلس یازدهم گرانی‌ها به صورت مضاعف افزایش یافت و فشار به مردم چند برابر شد. 

وی تأکید کرد: حمایت از مردم به حرف نیست به عمل است. عمل نیز به معنی این است که بررسی بودجه که اولین و مهمترین کار مجلس است، به درستی صورت گیرد.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه نحوه بودجه‌ریزی باید تغییر کند، گفت: متاسفانه در این مدت ساختار بودجه‌ریزی تغییر نیافت چون این مجلس توان این کار را ندارد به عبارت دیگر مجلس یازدهم توان و اقتدار نحوه بودجه‌ریزی کشور را ندارد؛ به همین جهت از روز اول به کارهای جزئی و جنجال‌ساز پرداخته است؛ به گونه‌ای که اخیراً صدای آیت الله جنتی نیز درآمد و گفتند که مجلس از رسیدگی به کارهای کم اهمیت پرهیز کند.

خباز گفت: مجلسیان اگر از خرد جمعی بیرون و از دانشگاه‌ها و اقتصاددانان برجسته استفاده می‌کردند و نحوه بودجه‌ریزی را تغییر می‌دادند، ممکن بود با خرد جمعی دیگران بتوانند عملکرد مثبتی داشته باشند اما این کار را نکردند و پس از مدت‌ها در صحن مجلس بودجه‌ای که خودشان تصویب کرده بودند را رد کردند یعنی گزارش کمیسیون تلفیق را اشتباهاً رد کردند.

وی به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: عنوان این قانون رفع تحریم‌هاست در صورتی که محتوای آن افزایش تحریم‌هاست. بر همین اساس دولت برای دفاع از حقوق مردم و برای رفع تحریم‌ها با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکراتی انجام داد و پس از آن رفتارهایی از مجلس دیدیم که شأن مجلس را پایین آورد.

استاندار سابق سمنان با بیان اینکه مجلس در حال انتقام گیری از ملت است، گفت: حداکثر مدتی که مجلس می‌تواند  برای سال آینده بودجه تصویب کند، سه دوازدهم است. پس از آن چندین ماه طول می‌کشد که دولت بعدی روی کار بیاید و بتواند لایحه جدید به مجلس ارائه دهد؛ به نظر می‌رسد یک حالت سردرگمی و بهم ریختگی در تصمیمات اخیر مجلس به چشم می‌خورد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نه تنها قدم مثبتی در جهت بهبود مشکلات مردم بر نداشتند بلکه با تصمیمات غیر کارشناسی و غیر اقتصادی و غیر حقوقی خود بر مشکلات کشور می‌افزایند.

خباز در خصوص ارجاع پرونده رئیس جمهور به قوه قضائیه به دلیل استنکاف از اجرای قانون نیز بیان کرد: این حق مجلس است اما باید بدانند که ما در مجلس هشتم شش شکایت از آقای احمدی نژاد را به قوه قضاییه فرستادیم یعنی اگر قرار باشد که رسیدگی شود، ما از مجلس هشتم آنجا زنبیل گذاشته‌ایم. شش پرونده که تخلفات رسمی و محرز آقای احمدی نژاد بود را ما در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مصوب کردیم و در صحن رأی‌گیری شد و به قوه قضاییه ارسال شد که تاکنون حتی یک مورد نیز رسیدگی نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.