نمازی: سید حسن خمینی در انتخابات 1400 شرکت نمی کند

علی محمد نمازی گفت: علیرغم بی مهری‌هایی که نسبت به اصلاح طلبان صورت گرفته، اما اصلاح طلبان در صدد هستند تا در صحنه مانده و نقش آفرینی کنند و رای دهند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: هر نامزدی که قرار باشد به صورت انفرادی در انتخابات شرکت کند امکان رای آوردن ندارد، مگر کسی نظیر رئیس دولت اصلاحات که یک چهره شناخته شده است. 

نمازی افزود: در حال حاضر اصلاح طلبان به ساز و کار خوبی در انتخابات موسوم به تشکیل جبهه اصلاح طلبان ایران رسیده‌اند که هم سهم احزاب در آن به درستی رعایت شده است و هم چهره‌های حقیقی نظیر سید حمد خاتمی در آن حضور دارند، از همین رو نیز اصلاح طلبان در صدد هستند تا پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، اگر نامزد شاخصی در صحنه بماند بر سر او به ائتلاف برسند و محکم از او حمایت کنند.

او گفت: اما اگر قرار باشد محمدجواد ظریف یا سید حسن خمینی خارج از ساز و کار جبهه اصلاح طلبان ایران وارد انتخابات شوند رای نخواهند آورد، مگر اینکه نامشان در آن نهاد اجماع ساز مطرح شود، معتقدم که سید حسن خمینی در انتخابات شرکت نخواهد کرد و نامزد نخواهد شد و مطمئنم با توجه به اینکه یادگار حضرت امام خمینی (ره)  است و سعی دارد که جناح‌های موجود در کشور را دور هم جمع کنند و حتی در تلاش بوده افرادی که از کشتی نظام خارج شده را هم جذب کند، از همین رو معتقدم که نقش فعلی او حتی از ریاست جمهوری هم بالاتر بوده و بعید است که بخواهد وارد انتخابات شود.

فعال اصلاح طلب ادامه داد: تا جایی که من خبر دارم محمدجواد ظریف هم تا زمانی که همه به این جمع بندی نرسند که می‌تواند وارد شود قطعا به عنوان نامزد وارد رقابت نخواهد شد.

او با اشاره به نامزد اختصاصی هریک از احزاب اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم گفت: تصمیم بر این شده که هر یک از احزاب اصلاح طلبی که عضو این جبهه هستند نامزد خود را به نهاد اجماع ساز معرفی کنند، بنابراین احزاب به صورت خود رای این اقدام را انجام نداده‌اند . همه این احزاب هم قبول کرده‌اند که پای تصمیم این نهاد بایستند.

نمازی افزود: همه احزاب اصلاح طلب نشسته و یک داور و قاضی را مشخص کرده و هرکدام برای اینکه پاسخگوی حامیان خود باشند این اقدام را انجام می‌دهند، کمااینکه مهمترین اقدام هر حزبی فعال شدن در انتخابات است و فقط مهم این است که در نهایت پای تعهد خود بایستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.