افشای جزئیات جدید از نقش بن سلمان در قتل خاشقچی

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز از چهار مسئول آمریکایی نقل کرد که گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که روز پنجشنبه منتشر می‌شود، نشان می‌دهد محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی با قتل جمال خاشقچی در سال ۲۰۱۸ موافقت کرده و به احتمال قوی دستور قتل وی را صادر کرده بود.

از سوی دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که گزارش اطلاعاتی مربوط به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار مطرح و منتقد آل سعود را مطالعه کرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره گزارش اطلاعاتی مربوط به پرونده قتل جمال خاشقچی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره گفت: «بله آن را مطالعه کردم».

پیش از این، «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت که قرار است دفتر مدیر اطلاعات آمریکا گزارشی از نتایج تحقیقات قتل ترور جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را در آینده‌ای نه چندان دور منتشر کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست در گزارش مذکور آمده است که ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را داده است که این گزارش احتمالا فضای بین « جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا و ریاض را متشنج خواهد کرد.

از طرف دیگر، سایت «سعودی لیکس» اخیرا به نقل از یک منبع ناشناس در کاخ پادشاهی عربستان فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در حال آماده سازی خود برای تحریم‌های مالی شخصی که ممکن است از جانب «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالت متحده علیه وی اعمال شود، است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.