گزارش قتل خاشقجی به زودی منتشر می‌شود

به گزارش الجزیره، کاخ‌سفید امروز چهارشنبه اعلام کرد که اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده در خصوص قتل جمال خاشقجی منتقد سعودی به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش الجزیره، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: گزارش مربوط به قتل جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتق سعودی) به زودی از حالت طبقه‌بندی شده خارج و منتشر می‌شود.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آمریکا چه زمانی این گزارش منتشر می شود، گفت: همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم، ما متعهدیم این گزارش را از طریق مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر کنیم که البته یک گزارش غیرمحرمانه است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اضافه کرد: بایدن (ریس جمهور آمریکا) مستقیماً با پادشاه عربستان سعودی تماس می‌گیرد و نه با ولیعهد این کشور. رییس جمهور برای ابراز نگرانی‌هایش در این خصوص تردید به خود راه نخواهد داد.

وی افزود: در تماس میان بایدن و ملک سلمان موضوعات مختلفی مورد گفتگو قرار می گیرند؛ اما قصد ندارم پیرامون جزییات آن اکنون اطلاعاتی را ارئه کنم.

این در حالیست که رسانه ها یپشتر اعلام کرده بودند که یک گزارش درباره قتل جمال خاشقجی از حالت محرمانه بودن خارج شده و آماده انتشار است.

وبگاه آکسیوس هم یشتر به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است امروز چهارشنبه به انتظار ریاض پایان داده و به «ملک سلمان» پادشاه سعودی تلفن بزند.

«جن ساکی» بدون اشاره به اینکه کشورش در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) به صورت یکجانبه توافق بین المللی برجام را لغو و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرد، مدعی شد: ایران هنوز با تعهداتش در توافق هسته ای فاصله دارد و ما منتظر پاسخ تهران به درخواست اروپایی ها برای برگزاری نشستی در این باره هستیم!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.