سرما و یخبندان در ۲۸ استان کشور

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده در اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و باران وزش باد شدید و در استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، غرب و مرکز خلیج فارس، هرمزگان و کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه هفتم اسفند در نوار شمالی بارش کاهش می یابد و سامانه بارشی در جنوب کشور تقویت خواهد شد، شدت بارش ها فردا در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه هشتم اسفند در جنوب کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف داریم.

اصغری افزود: روزهای شنبه و یکشنبه پیشرو در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام داریم.

وی گفت: در این دو روز در برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا دمای هوا در نیمه شمالی کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد همچنین امروز و جمعه خلیج فارس مواج است.

اصغری گفت: امروز و فردا در جنوب شرق و شرق کشور، بخش هایی از شمال شرق مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید داریم که این شرایط روز جمعه در شرق و جنوب شرق کشور حاکم است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده ابری گاهی با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۵ و ۰ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده در ۲۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.