تاکید روحانی بر تلاش تمام دستگاه‌های مسئول برای جلوگیری از موج چهارم کرونا

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه ۶ اسفندماه) در جلسه روسای کمیته‌های هشتگانه ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد که باید با همکاری و همراهی مردم و تلاش و نظارت دقیق همه دستگاه‌های مسئول، اجازه داده نشود با شکل‌گیری خیز جدید بیماری، سلامت و معیشت مردم آن هم در آستانه عید تحت تاثیر قرار گرفته و یا آسیب ببیند و ناچار به تشدید محدودیت‌ها شویم.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه برنامه‌های تدوین شده برای مدیریت خیز احتمالی بیماری را ارائه کرد که در چارچوب آن، روند بیماریابی، جداسازی و حمایت از بیماران از سوی دستگاه های مختلف با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. این برنامه و طرح قرار شد به صورت آزمایشی در استان خوزستان که هم اکنون برخی شهرهای آن در وضعیت قرمز هستند، اجرا شود و پس از آسیب شناسی و بررسی میزان موفقیت آن، در سایر شهرها نیز اجرا گردد.

همچنین در این جلسه، وضعیت شهرهای قرمز از جمله در خوزستان بررسی و مقرر شد کنترل و مدیریت مرزها و جلوگیری از تردد مسافران از مرز با عراق تشدید شود و همزمان نظارت بر فعالیت اصناف و کنترل رفت و آمدهای بین شهری در استان خوزستان افزایش یابد.

رئیس جمهور نیز با تاکید بر اهمیت اقدامات انجام شده در استان خوزستان، به وزارت کشور و قرارگاه عملیاتی ماموریت داد گزارش‌های اقدامات انجام شده را به ستاد ملی برای همکاری سایر دستگاه‌ها ارائه کند و در صورت نیاز نیز به استانداری و ستاد استانی کرونا در خوزستان اختیاراتی تفویض شود.

روحانی تاکید کرد: صرف نظر از نوع ویروس جهش یافته یا غیرجهش یافته می‌بایست نهایت دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را انجام داد و بیماریابی زودرس، افزایش تعداد تست‌ها و اطمینان از قرنطینه مبتلایان اصول اساسی در کنترل اپیدمی است.

همچنین در این جلسه در خصوص ایجاد وحدت رویه در صدور مجوز ترددهای ضروری بین شهری از سوی فرمانداری‌ها، مقرر شد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا چارچوب واحدی را آماده و به فرمانداری‌ها ابلاغ کند.

ضرورت تدوین دستورالعمل اجرایی چگونگی کنترل مبادی و ورودی و خروجی کشور و کنترل بیماری از سوی وزارتخانه‌های راه و بهداشت و درمان و هلال احمر از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون طبق سند ملی ارائه شد و رئیس جمهور تاکید کرد که روند واکسیناسیون به رغم مشکلاتی که دشمنان در روند تهیه واکسن و تامین منابع مالی آن ایجاد کردند، باید با شتاب ادامه یابد و مردم مطمئن باشند که این روند تا تکمیل کامل واکسیناسیون، متوقف شدنی نیست.

انتهای پیام/

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.