دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: پیشرفت ایران بر منطقه تاثیرگذار است

محسن رضایی بعدازظهر چهارشنبه ٦ اسفند در نشست «بصیرت افزایی» که به همت ائتلاف وحدت ملی استان فارس در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم و دو سال از این گام سپری شده، گفت: اکنون در آغاز یک راه مهم در امتداد گذشته هستیم.

او از گام دوم به نام جهش پیشرفت به ویژه در عرصه اقتصادی برای ساخت یک تمدن در انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: نمی خواهیم عقاید و دیدگاه‌های خود را به دیگر کشورها تحمیل کنیم، زیرا سیاست ما برادری است و معتقد به سیاست برادری در همسایگی هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اگر ایران در شمار کشورهای پیشرو نباشد، نمی تواند کمکی به جهان اسلام کند، عنوان کرد: ایران هرچه بیشتر پیشرفت کند هم برای خود و هم دیگر کشورهای اسلامی موثر است.

رضایی با بیان اینکه در گام اول انقلاب بار سنگینی بر دوش ملت ایران اسلامی قرار داشت، افزود: در گام اول انقلاب مسئله مهم سیاست و استقرار یک نظام سیاسی، امنیت، اقتدار بود.

او ادامه داد: دشمنان در گام نخست انقلاب اسلامی ایران تلاش زیادی کردند که این استقلال و امنیت در کشور پیاده نشود اما رویارویی اول ما با دشمنان با پیروزی به پایان رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای پیروزی در گام نخست هزینه، شهید و جانبازان زیادی تقدیم کردیم، گفت: گام اول انقلاب را با همه مشکلات و دشواری‌ها با سربلندی پشت سر گذاشتیم و با کمک مردم سالاری دینی و دخالت دین در سیاست یک نظام و یک معماری بزرگی در امور سیاسی ایجاد شد.

رضایی اضافه کرد: زمانی داخل خانه یعنی ساخت کشور کامل خواهد شد که اقتصاد و فرهنگ ایران ساخته شود و مردم کشور در حد آرمان های مورد نظر به آبادی و با فرهنگی برسند و در این صورت کم کم تمدن ایجاد می شود.

نسبت به انتظارت مردم و کشورهای دیگر عقب هستیم

او با بیان اینکه کارهای زیادی انجام شده اما هنوز نیازمند اقدامات بیشتری هستیم، گفت: نسبت به گذشته خودمان  پیشرفت کرده ایم اما از انتظارات مردم و نسبت به کشورهایی مانند ترکیه و کره جنوبی عقب افتاده ایم و این یک واقعیت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه با این مسائل را تفکیک کرد و نباید عده ای سیاه نمایی کنند و بگویند که جمهوری اسلامی کاری نکرده و در مقابل هم نباید با خوش باوری مطرح کنند که مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: خوش باوری و سیاه نمایی مانع از پیشرفت رو به جلو خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: در گام دوم دشمنان نظام اسلامی چون در جنگ موفقیتی نداشتند دوباره ورود کرده و این بار رویارویی در مقابل پیشرفت را آغاز کرده‌اند.

مشکل ما ستون پنجمی‌ها هستند 

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل در گام اول ستون پنجمی ها و دشمنان رو به رویمان بودند و الان هم همینطور است، گفت: تکلیف دشمنان ما که مشخص است؛ علیرغم آنکه با آنان مذاکره و به تعهداتمان عمل می‌کنیم اما وقتی نوبت به آنها می‌رسد تحریم‌ها را تشدید می‌کنند. اما ستون پنجمی ها پشت سر جمهوری اسلامی ایستاده اند؛ یکی از آنها رانت خوارها هستند که از منافقین گام اول هم بدترند.

رضایی، نفوذی ها و بازیگران سیاسی را جزو ستون پنجمی ها معرفی و اضافه کرد: یک فساد امنیتی در ایران وجود دارد، توسط نفوذی های داخلی، اطلاعات شهید سلیمانی و شهید فخری زاده به دشمنان و موساد انتقال داده شد.

او که معتقد است فساد امنیتی کمتر از فساد اقتصادی نیست و باید به برای آن چاره اندیشی کرد، گفت: در اولین گام دوم انقلاب باید یک سالم سازی اقتصادی، امنیتی و سیاسی انجام داد و اگر به طور جدی این سالم سازی ها انجام نشود تمام پیروزی ها زیر سئوال می رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سالم سازی اقتصادی انجام می دهیم اما چه کسانی هستند که بورس و بانک را به این روز می اندازند؟ عنوان کرد: این چه دستانی است که این کار را انجام می‌دهد؟ یا رانت خوار یا نفوذی یا بازیگران سیاسی هستند که مردم آنها را نمی شناسند و باید آنها بیرون کشید.

رد پای نفوذی‌ها و بازیگران سیاسی در حوادث 

رضایی با بیان اینکه با بررسی بسیاری از حوادثی که طی ٣٠ سال اخیر حادث شد می بینیم که رد پای نفوذی و بازیگران سیاسی در آنها وجود دارد، افزود: یک راه حل رفع این مشکل بصیرت افزایی است که باید روی این مسئله توجه و مردم را آگاه کرد.

او ادامه داد: قبل از انتخابات سر و کله برخی پیدا می شود و نمی گذارند نیروهای با تجربه و حتی جوانان با بصیرت وارد شوند و با پارتی بازی کسانی به سر کار می‌آیند که با وعده، دنبال حل مشکلات کشور هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید مسئله رانت خواری به ویژه رانت خوارهای کلاهبردار را به طور ریشه ای حل کرد، گفت: وظیفه برخی ترساندن است؛ کسانیکه در کنار مسئولان قرار می‌گیرند تا آنها را بترسانند؛ اینها بازیگران سیاسی هستند.

دوباره باید یکی شویم

رضایی با بیان اینکه ضعیف ماندن ایران برای رسیدن به هدف، از مسائلی است که روی آن برای تاثیر بر افکار عمومی کار می کنند، گفت: تنها راه ما بصیرت افزایی، وحدت و همدلی است و دوباره باید یکی شویم.

او تاکید کرد: برای رسیدن به وحدت باید مسائل حاشیه ای را کنار بگذاریم و بر مسائل مهم و اصلی تمرکز کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فارس و شیراز در همه حوادث انقلاب نقش تعیین کننده ای داشته و در گام دوم هم باید جایگاه خود را پیدا کند، ابراز امیدواری کرد که صدای وحدتی که از شیراز بلند شده به همه نقاط کشور تسری یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.