ارزیابی روسیه از نشست اخیر پوتین و لوکاشنکو

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری در خصوص مذاکرات اخیر در سوچی گفت: این نشست بسیار مفید، بسیار به موقع، سازنده و صریح بود. رئیس جمهور نتایج این نشست را مثبت ارزیابی کرد.

به گفته سخنگوی کرملین، پوتین و لوکاشنکو متمرکز بر "گسترش و بهبود" همکاری اقتصادی دوجانبه بودند.

او ادامه داد: ما قطعا یک افول مرتبط با همه گیری بیماری را چه در تجارت و چه در اقتصاد داشتیم بنا براین نیاز داریم تلاشی پرانرژی برای جبران این افول و تقویت رشد در همه فاکتورهای کلیدی داشته باشیم. این روسای جمهور به لزوم تقویت همکاری نهادهای اقتصادی و اولویت دادن به همکاری در حوزه مالیات اشاره کردند.

پسکوف خاطرنشان کرد، نخست وزیران روسیه و بلاروس و نهادهای مالیاتی آنها به زودی رایزنی هایی را خواهند داشت. همچنین پوتین و لوکاشنکو درباره هماهنگی میان وزارتخانه های دفاع و آژانسهای امنیتی بحث کردند و انتظار می رود مذاکرات در آینده نزدیک هم رخ دهد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره فروش بالقوه دارایی های بلاروس به شرکتهای روسی گفت: همکاری در حوزه سرمایه گذاری همواره در دستور کار باقی می‌ماند همچنان که این بخشی یکپارچه از وضعیت اتحادیه و روابط اقتصادی و تجاری است.

پسکوف خاطرنشان کرد، پوتین هم اکنون برنامه هیچ گونه تماسی را با رهبران آمریکا و عربستان ندارد.

او بیان داشت: خیر، گفتگو با ولیعهد عربستان یک هفته پیش انجام شد و هیچ تماس جدیدی نیز تا کنون برنامه ریزی نشده است.

سخنگوی کرملین تاکید کرد، مسکو و ریاض همکاری موثر در حوزه نفت را حفظ می‌کنند.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دو کشور رویکرد مشترکی به اجرای توافق اوپک پلاس دارند، بیان داشت: شما میدانید که روسیه و عربستان همکاری موثری در این حوزه دارند و روابط منظم این را تایید می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.