ترافیک در پاستور برای دیدار با رئیس جمهور+عکس

امروز چهارشنبه، از روزهای پرترافیک پاستور بود، روزی که سفرای جدید چند کشور خارجی استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  ضمن دیدار با سفرای جدید کشورهای «بولیوی»، «رومانی»، «سنگال، «اسلواکی» و «غنا» ابراز امیدواری کرد روابط این کشورها و جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف شاهد توسعه باشد.

مشارکت همگانی کشورهای جهان در مقابله با ویروس کرونا و ساخت ۳ نوع واکسن برای پیشگیری از کووید ۱۹ در ایران از دیگر بخش های اظهارات رئیس جمهور در دیدارهای امروز بود.

مشروح سخنان رئیس جمهور و سفرای ۵کشور خارجی را در جدول زیر بخوانید؛

نام سفیر و کشور

اظهارات رئیس جمهور

اظهارات سفرا

 

 

 

 

میرلا کارمن گرکو/ سفیر جدید جمهوری رومانی

* ظرفیت های خوبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و علمی وجود دارد.

 

*{ با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره جدید روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد}: جمهوری اسلامی ایران علاقمند و آماده تعامل و تبادل نظر و تجربه در عرصه مقابله با همه‌گیری کرونا با کشورهای مختلف از جمله رومانی است.

 

*روابط تهران و بخارست همواره صمیمی و دوستانه بوده و باید از این بستر برای عملی شدن فرصت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط فیمابین به خوبی بهره بگیریم.

 

* اجرای برخی توافقات دو کشور به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده که در رایزنی‌های خود با سفیر ایران در بخارست تلاش کرده‌ایم با برگزاری سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های دوجانبه تاخیرها و مشکلات به وجود آمده در مسیر گسترش روابط را برطرف کنیم.

 

 

 

 

 

رومینا گواد الوپه/ سفیر جدید بولیوی

* بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط تهران – لاپاز، تاکید می کنم. تبادل محصولات مورد نیاز دو کشور می تواند حوزه مختلف روابط دو کشور را توسعه دهد.

 

*{با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید بولیوی در تهران}: امیدوارم در دوره فعالیت وی شاهد تعمیق روابط دو کشور باشیم.

 

* ایران برای بولیوی یک شریک راهبردی است و ما همیشه از مواضع بحق ایران از جمله در موضوع هسته ای، در مجامع بین المللی حمایت کرده و خواهیم کرد.

 

*{با اشاره به اینکه برای دومین بار به عنوان سفیر کشورش در تهران ماموریت یافته است}: توسعه و تعمیق روابط و تقویت پیوندهای دوستی بین دو کشور از اهداف اصلی من است.

 

 

 

سالیو نیانگ دینگ/ سفیر جدید سنگال

 * ایران و سنگال زمینه های بسیار خوبی برای توسعه روابط دارند و همکاری بخش های دولتی و خصوصی دو کشور برای دستیابی به این هدف ضروری است.

 

* تلاش برای افزایش سطح مناسبات و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور را از مهمترین اهدافم در دوره ماموریت در ایران است.

 

* روابط ایران و سنگال همواره خوب و صمیمی بوده و دو کشور زمینه های بسیار زیادی برای همکاری های راهبردی دارند.

 

 

 

 

لادیسلاو بالک/ سفیر جدید جمهوری اسلواکی

*{ با اشاره به اینکه شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با گذشته تفاوت کرده است}: شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌توانند پیشگام گسترش روابط و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف باشند.

 

* مقابله موثر با شیوع کرونا، مشارکت همگانی کشورهای جهان را می‌طلبد، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۳ نوع واکسن پیشگیری از کرونا در دست ساخت و آزمایش دارد و آماده است در این زمینه با کشورهای دیگر از جمله اسلواکی تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

*  اسلواکی احترام و اهمیت خاصی برای ایران قائل بوده و مصمم است روابط خود را با تهران در زمینه‌های مختلف گسترش دهد. همه‌گیری کرونا، گسترش همکاری‌ها و روابط انسان‌دوستانه کشورهای مختلف جهان با یکدیگر را بیش از پیش ضروری ساخته است.

 

 

 

 

اریک اسوبواتنگ/ سفیر جدید جمهوری غنا

* جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه همکاری‌ها با غنا در زمینه‌های اقتصادی و علمی و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای کشت فراسرزمینی است.

 

* گسترش همکاری بین بخش‌های خصوصی ایران و غنا می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح تعاملات دوجانبه داشته باشد و دو دولت باید ضمن تشویق بخش‌های خصوصی، حمایت‌های لازم را از همکاری‌های آنها به عمل بیاورند.

* روابط دو کشور را دیرپا و دوستانه است. روابط سیاسی ایران و غنا بسیار گرم و صمیمی است و باید تلاش کنیم روابط اقتصادی فیمابین نیز هم‌پای روابط دوستانه سیاسی گسترش یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.