عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی منابع مالی ایران، اظهار کرد: در دیدار با سفیر کره جنوبی تاکید کردیم که چگونه ایران باید از منابع‌اش استفاده کند، حالا اینکه کره‌ای ها با هرکسی می‌خواهند مذاکره کنند.

وی ادامه داد: منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد که اقدام حقوقی کند. خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی وارد شده است. کره‌ای ها خودشان درخواست کردند و آمدند صحبت کردند که می‌خواهند منابع ایران را پرداخت کنند و ما هم راه پرداخت را به آنها نشان دادیم.

همتی افزود: پولی که بانک مرکزی در کره جنوبی دارد ۷ میلیارد دلار است و قرار شد پرداخت شود. اجازه بدهیم طبق توافق با کره جنوبی جلو برویم.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پول در اختیار ایران قرار بگیرد یا کالا؟ گفت: فقط پول به حساب بانک‌های ما می‌آید.

وی درباره براینکه گفته می‌شود حداقل پرداختی کره در مرحله اول یک میلیارد دلار است آیا این خبر صحت دارد گفت: بله، حداقل یک میلیارد دلار است.

 رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: ما مذاکرات گسترده‌ای را با عراق، عمان، کره جنوبی و ژاپن شروع کردیم و فضا خیلی بهتر شده است و به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره این که آیا این کشورها توانسته‌اند مجوز اوفک را بگیرند؟ گفت: این مشکل خودشان است و به ما ربطیندارد.

وی درخصوص وضعیت ارز نیز  گفت: وضعیت ارز هم خوب خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.