سردار آبنوش: این نظام شکار نیست که به آن «کرکسی» نگاه کنیم

سردار سالار آبنوش چهارشنبه ۶ اسفندماه در مراسم بزرگداشت ایثارگران منطقه ۷ عملیات انتقال گاز استان همدان، ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار کرد: شاید فرزندان شهدا ناراحت باشند که ما پدر نداریم اما باید گفت  پدران شما روند رو به انحطات بشر را تغییر داده و بشریت را بیدار می کنند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه دین اسلام و قرآن یعنی ولایت، تصریح کرد: شهدا و ایثارگران به معنی واقعی کلمه ولایتمدار بودند. حیف که این واژه همچنان مغفول و حتی موجب کینه و بغض است.

وی با بیان اینکه اصحاب هنر و صاحبان ذوق در حال بیدار شدن هستند و امیداوریم بتوانیم زوایای نادیده ایثارگری را به شکل هنر به نسل جوان نشان دهیم، افزود: همه لاجرم در یک مدار حرکت می کنند و نمی توانیم خارج از مدار حرکت کنیم اما خوشا به حال آنهایی که مدارشان ولایت است و هیچ اولویتی غیر از ولایت برایشان تعریف نشده است. 

آبنوش با اشاره به اینکه نماد دموکراسی قشنگ بود اما در پس آن بردگی و ظلم بود، خاطرنشان کرد: ۴۲ سال قبل ما انقلاب کردیم و مبنایمان جمهوری اسلامی شد، جمهوری اسلامی جمع نقیضین است، اسلام یعنی مجموعه ای از باید و نبایدهاست‌ در حالیکه جمهوری یعنی هر چه دلمان بخواهد، اینجاست که بصیرت به یاری انسان می آید و یاران نظام باید اهل تحقیق، پژوهش و بصیرت شوند. اسلام در عین باید و نبایدها، برای انسان ارزش قائل شده است.

وی با بیان اینکه ما تاکنون نتوانستیم زمام امور را به افراد شایسته بدهیم این در حالیست که هر کس هر کجا هست اگر درست عمل کند، شرایط درست می شود، اظهار کرد: هر کسی در حد مسئولیت خودش در پاسخگویی به انسان ها و خدا مساوی بوده و هر کسی که کارش را انجام ندهد، مقصر است.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به اینکه نجات جامعه از فرد آغاز می شود، اگر تقصیرها را به گردن دیگری بیندازیم چیزی درست نمی شود، تصریح کرد: تنها جایی در جهان که دموکراسی تعریف شد، ایران است و جمهوری به معنای واقعی کلمه فقط در ایران ترجمه شده و کسانی که خطر آن را حس کردند، جمهوری را هدف قرار دادند.

وی خطاب به مسئولان، با تأکید بر اینکه مردم‌داری و مردم‌یاری تلاش کنید تا مردم دلشان به نظام گره بخورد، ادامه داد: اگر مردم به نظام پشت کنند ما دیگر نظامی نخواهیم داشت. تمام مسئولان با اراده ملت به مقام رسیدند. اگر اراده ما خوب مدیریت نشده به خودمان برمی گردد. دشمنان هم پشت به نظام و جمهوری و خدشه دار کردنش را هدف قرار داده اند.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه پایه های نظام بر روی خون های شهداست، گفت: این نظام شکار نیست که به آن کرکسی نگاه کنیم بلکه یک امانت است. چرا مثل کرکس عمل می کنید؟ وای بر آنهایی که اینگونه فکر می کنید.

آبنوش در پایان با اشاره به وصیت نامه سردار شهید حاج حسین همدانی یادآور شد: به گفته سردار همدانی «مردم فکر نکنید از نظام طلبکاریم»، برخی فکر می کنند نظام شکاری است که هر کسی بخشی از آن را بکند.

عبادی، مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز همدان نیز با تأکید بر اینکه نباید آرمان های اولیه ایثارگران فراموش شود اما متأسفانه الان باید اذعان کنیم از آرمان های شهدا فاصله گرفتیم، اظهار کرد: در طول تمام سال های بعد از انقلاب قدردان ایثارگران بوده ایم، امسال وزارت لوح تقدیری برای ایثارگران ادارات تابعه استان ها ارسال کرده و خواستار تقدیر از این ایثارگران شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.