میت رامنی از بازگشت ترامپ به قدرت خبر داد

به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، پیش بینی می شود میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین و سنت گرایان بر سر آینده حزب جمهوری‌خواه کشمکش صورت گیرد.

به گفته «میت رامنی» سناتور جمهوری خواه و از منتقدان سرسخت ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنان در میان رای دهندگان حزب نفوذ دارد.

رامنی که در هر دو بار استیضاح ترامپ رای به محکومیت وی داد، افزود: انتظار می رود رئیس جمهوری پیشین همچنان نقش بزرگی در حزب جمهوری خواه داشته باشد و اگر تصمیم بگیرد که دوباره در سال ۲۰۲۴ نامزد شود، نامزدی حزب جمهوری خواه را برای شرکت در انتخابات از آن خود خواهد کرد.

این سناتور ایالت یوتا تاکید کرد: من نمی دانم که آیا ترامپ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر، اما اگر این کار را انجام دهد، من کاملا مطمئن هستم او نامزدی را برنده خواهد شد.

دو جناح حزب جمهوری خواه شامل سنت گرایانی مانند رامنی و وفاداران به ترامپ بر سر آینده حزب درگیر هستند. براساس آخرین نظرسنجی ها ۴۶ درصد اعضای حزب جمهوری خواه گفته اند اگر ترامپ بخواهد حزبی جدید تاسیس کند، آنها جمهوری خواهان را رها می کنند و به حزب تحت رهبری ترامپ می پیوندند.

همزمان «لیز چنی» نماینده جمهوری خواه ایالت وایومینگ در سخنرانی خود در اوایل روز سه شنبه گفت که جمهوری خواهان باید خسارت وارده ناشی از ادعاهای دروغین ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری و تحرکاتی که سبب ماجرای حمله به ساختمان کنگره شد را بپذیرند.

چنی یکی از ۱۰ جمهوری خواه مجلس بود که در پی حمله ۶ ژانویه (۱۷ دی) رای به استیضاح ترامپ داد.

رامنی نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، در پاسخ به این سوال که اگر ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه شود، آیا حاضر است علیه ترامپ کارزار ترتیب دهد یا خیر، گفت: «من به او رأی نمی دهم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.