الخزعلی: اطلاعاتی درباره حمله راکتی به منطقه سبز بغداد در دست داریم

به گزارش شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز در توییتی نوشت: تداوم هدف قرار گرفتن منطقه سبز با وجود تصمیم واضح هیئت هماهنگی مقاومت عراق و با این ترتیبی که هربار روی مناطق مسکونی سقوط می کند؛ بدون اینکه هرگونه آسیب واقعی یا خسارتی در سفارت داشته باشد، سوالات زیادی را درباره طرفی که از این اقدام سود می برد، ایجاد می کند.

وی افزود: اطلاعاتی داریم که ممکن است در زمان مناسب آن را افشا کنیم.

پیش از این «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق در بیانیه ای به حمله راکتی دوشنبه شب به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد و آن را غیر قابل توجیه خواند و تصریح کرد: بازگشت به (مرحله) حمله به مراکز دیپلماتیک و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان بغداد را به شدت محکوم می کنیم.

وی افزود که این اقدام به هر بهانه ای که باشد، غیرقابل توجیه است و دستگاههای امنیتی باید وظیفه خود در حفاظت از مراکز دیپلماتیک را انجام دهند.

«محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش الصادقون وابسته به عصائب اهل الحق عراق نیز به نوبه خود در توییتی حمله راکتی دوشنبه شب به منطقه سبز بغداد را تلاشی برای خدشه وارد کردن به وجهه الحشد الشعبی و جنبش های مقاومت دانست.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف عراقیون در عراق حمله راکتی دوشنبه شب به منطقه «سبز» بغداد را محکوم و درباره عواقب جدی حمله به مراکز دیپلماتیک هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه عراق، سید عمار حکیم امروز (سه شنبه) در توییتی نوشت: همچنان برخی رفتارهایِ فردیِ محکوم شده، مراکز دیپلماتیک بویژه در منطقه سبز در مرکز بغداد پایتخت عراق را - بدون توجه به عواقب وخیم آن – هدف قرار می دهد.

وی افزود: کمترین عواقب آن، زیرسوال رفتن و ایجاد تردید نسبت به وجهه عراق و اعتبار نظام آن در برابر افکار عمومی جهان است؛ علاوه بر اینکه (این اقدام) جان ساکنان مناطق پیرامونی را در معرض خطر قرار می دهد.

منطقه سبز در مرکز بغداد که تعدادی از سفارتخانه های خارجی از جمله سفارت آمریکا و دفاتر نهادهای بین المللی و ساختمان های مهم حکومت عراق در آن واقع است، دوشنبه شب شاهد حمله ای راکتی بود.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای درباره این حمله راکتی اعلام کرد: بعد از بررسی دقیق مشخص شد که دو راکت در منطقه سبز و یک راکت در منطقه الحارثیه سقوط کرده است.

در این بیانیه تصریح شد: سه راکت از محله السلام (الطوبجی) شلیک و باعث آسیب دیدن سه خودروی غیرنظامی شد.

این بیانیه افزود: یگان های فرماندهی ستاد عملیات بغداد سکوهای شلیک راکت ها را پیدا کردند.

درپی این حمله، آژیر خطر در سفارت آمریکا به صدا درآمد.

هنوز هیچ فرد یا گروه مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.