پاسخ کنایه‌آمیز روسیه به اتحادیه اروپا

ساعتی بعد از توییت مداخله‌جویانه و تهدیدآمیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پرونده مخالف غربگرای دولت روسیه، وزارت خارجه روسیه جواب بورل را داد.

صفحه توییتر وزارت خارجه روسیه به توییت ضد روسی روز یکشنبه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه سابق اسپانیا جوابی طعنه‌آمیز داد و از سکوت او در قبال اعتراضات اخیر در کشورش انتقاد کرد.

در ادامه مواضع مداخله‌جویانه غرب درباره پرونده الکسی ناوالنی مخالف غربگرای دولت روسیه، بورل ضمن محکوم کردن دادگاه‌های این کشور، مسکو را تهدید کرد.

روز شنبه (دیروز) بود که دادگاهی در مسکو درخواست اعتراض الکسی ناوالنی مخالف غربگرای روسیه برای کنار زدن حکم دادگاه بدوی درباره حبس سه و نیم ساله او را رد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر به نشست دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت: «دادگاه‌های روسیه همچنان دارند به بی توجهی به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره پرونده الکسی ناوالنی ادامه می‌دهند. در نشست دوشنبه شورای امور خارجی ما با وزرای 27 کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اقدامات اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد».

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این توییت ضد روسی بورل به اعتراضات گسترده و خشونت‌آمیز اخیر در اسپانیا اشاره و از سکوت این سیاستمدار اسپانیایی در قبال این اعتراضات به شدت انتقاد کرد.

در توییت این وزارتخانه آمده است: «تلاش‌های جوزپ بورل برای موعظه کردن روسیه درباره ناوالنی قطعا درباره خیابان‌های بارسلون "مناسب‌" خواهد بود».

طعنه وزارت خارجه روسیه به بورل، وزیر خارجه سابق اسپانیا در شرایطی مطرح شده که اعتراض‌ها در شهرهای مادرید، بارسلون و دیگر شهرهای این کشور بابت دستگیری یکی از هنرمندان وارد پنجمین روز شد.

معترضان به دستگیری «پابلو هاسل» خواننده اشعار اعتراضی شنبه شب شیشه‌های برخی مغازه‌های این بارسلون را درهم شکستند و بدین وسیله اعتراض خود را به ۹ ماه حبس برای را نشان دادند. دستگیری این هنرمند اسپانیایی موجی از انتقادها را  در زمینه نقض آزادی بیان به همراه داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.