گفتگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و سوریه

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با فیصل المقداد، همتای سوری خود در خصوص تحولات سوریه و حل و فصل سیاسی مسائل این کشور بر اساس قطعنامه‌ ۲۲۵۴ شورای امنیت و فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه روسیه بر احترام مسکو به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و حق قانونی مردم این کشور برای تعیین سرنوشت کشورشان تاکید کرد.

وزرای خارجه روسیه و سوریه اعمال تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و رویکردهای سیاسی در ارایه کمک‌های انسانی در سوریه و نیز حضور نظامی غیرقانونی نیروهای خارجی در این کشور را محکوم کردند.
دو طرف همچنین بر عزم مسکو و دمشق برای تحکیم روابط دوجانبه از جمله کمک روسیه برای از بین بردن بقایای تروریست‌ها در سوریه و بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و نیز مقابله با شیوع ویروس کرونا و بازگشت پناهندگان سوری و آوارگان به منازل خود تاکید کردند.
پانزدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه روز چهارشنبه در شهر سوچی پایان یافت که در آن هیأتی از سازمان ملل، نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه و هیأتی از دولت سوریه و گروه معارض این کشور حضور داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.