حجت‌الاسلام‌و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ بهمن) هئیت دولت گفت: در آمریکا ۸ بار به من پیام دادند که ترامپ می خواهد با شما ملاقات کند و ما رد کردیم.

روحانی افزود: ترامپ پیغام داده بود که فقط این دو کلمه که بعدا راجع به موشکی و منطقه مذاکره خواهیم کرد را به برجام اضافه کنید تا آمریکا همان لحظه به برجام برگردد، ولی من گفتم به هیچ عنوان کلمه ای به برجام اضافه یا از آن کم نمی شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچوقت نمی خواهد از سلاح هسته ای استفاده کند و این نه حرف امروز، بلکه از سال ۱۳۷۰ بارها و بارها در این زمینه صحبت کرده ایم و همیشه نظر واحد در این زمینه بوده است که دنبال سلاح هسته ای نخواهیم بود اما دنبال فناوری هسته ای هستیم و خواهیم بود که حق ما است.

روحانی با اشاره به اینکه ما پادمان را اجرا کردیم و می کنیم، اظهار داشت: ما نمی خواهیم فعالیت مخفی هسته ای داشته باشیم، نه دیروز ، نه امروز و نه فردا، این تصمیم قاطع ما است چه آمریکا و اروپا بخواهند و چه نخواهند. در این زمینه نظر مقام معظم رهبری به عنوان فتوا برای ما اصل است و از عهدی که بستیم خارج نخواهیم شد.

رئیس جمهور همچنین توافق هسته ای (برجام) را حاصل ماه ها تلاش و پیگیری بین ایران و ۶ کشور بزرگ دانست و گفت: این توافق به سادگی بدست نیامده است و امروز هم ما برجام را به همان شکل که در ۲۳ تیرماه  ۹۴ تصویب شد قبول داریم، هیچ تغییری در آن را نمی پذیریم  و روی عهد خود هم ایستاده ایم.

همچنین روحانی گفت: رییس جمهور فرانسه از طرف ترامپ برای بازگشت به برجام برایم پیام آورد ترامپ شرط گذاشت دو کلمه در برجام قرار دهیم و به برجام بازگردیم آن دو کلمه برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای بود. همه دنیا باید بداند برجام به همان شکل ۲۰۱۵ را ما قبول داریم و تغییری در این قرارداد نمی‌دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.