دستگیری ۱۴ مظنون به اقدام تروریستی در دانمارک و آلمان

در بحبوحه بحران کرونا و اعمال شدیدترین محدودیت های کرونایی در اروپا، مقامات پلیس دانمارک و آلمان از بازداشت چندین نفر به اتهام تلاش برای طراحی و اجرای حملات تروریستی خبر می دهند.

نشریه استاندارد اتریش به نقل از مقامات دانمارکی نوشت: پلیس هفت نفر را به دلیل برنامه ریزی حداقل یک حمله تروریستی در این کشور دستگیر کرده است. بر این اساس طی عملیات گسترده پلیس در دانمارک و همسایه جنوبی آن آلمان، در مجموع ۱۴ نفر در این دو کشور دستگیر شده اند.

طبق اعلام سرویس اطلاعاتی پلیس دانمارک (PET) این عملیات بین روزهای ششم تا هشتم فوریه (هجدهم تا بیستم بهمن) انجام شده است. دادستان دانمارک اتهام مظنونان را خرید و نگهداری سلاح و اجزای مواد منفجره عنوان کرده است.

علاوه بر این هفت نفر، ۶ مظنون دیگر نیز در ارتباط با این پرونده روز پنجشنبه دستگیر شده اند. علاوه بر این ، یک نفر نیز در همین راستا در آلمان دستگیر شده است.

سرویس مخفی پلیس دانمارک تهدید وقوع حمله تروریستی را بسیار جدی دانسته و اعلام کرده است که افرادی با قابلیت طراحی و انجام حمله تروریستی در دانمارک وجود دارند. در این گزارش آمده است که تهدید تروریسم در دانمارک جدی است.

در همین رابطه روزنامه محلی «فولکس اشتیمه» آلمان با اشاره به بازداشت چندین نفر در دانمارک نوشت که اداره پلیس جنایی ایالت زاکسن-آنهالت از سه مهاجر سوری تحقیق کرده است که مظنون به سازماندهی یک تیم تروریستی و تهیه چند کیلو مواد شیمیایی برای تولید مواد منفجره بوده اند. به گفته مقامات دادستانی این افراد در شهر هولبک دانمارک دستگیر شده اند.

بر این اساس مقامات آلمان در این پرونده همکاری خوبی داشته اند و تحقیقات بیشتر در مورد مظنونین هنوز در جریان است اما سرویس مخفی و مقامات پلیس محلی نمی توانند جزئیات بیشتری را منتشر کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.