ترامپ در نشست استیضاح سنا شهادت نمی دهد

اسپوتنیک گزارش داد، اوایل روز پنج شنبه (به وقت آمریکا) «جمی راسکین» نماینده دموکرات ایالت مریلند در کنگره آمریکا و مدیر کارزار استیضاح «دونالد ترامپ» با انتشار یک نامه غیررسمی خواستار آن شد که رئیس جمهور پیشین آمریکا، چه قبل و چه در جریان نشست استیضاح سنا، با ادای سوگند شهادت دهد.

در واکنش به این درخواست، «دیوید شوئن» و «بروس کاستور» دو وکیل مدافع ترامپ با انتشار نامه‌ای در همان روز خطاب به مدیر کارزار استیضاح ترامپ مدعی شدند که «موکل آنها تحت یک روند حقوقی مغایر با قانون اساسی قرار گرفته است».

این وکلای مدافع همچنین مدعی شدند که درخواست جمی راسکین برای ادای شهادت تحت سوگند «تنها تأیید کننده این واقعیت است که استیضاح کنندگان نمی‌توانند ادعاهای خود علیه رئیس جمهور پیشین آمریکا را ثابت کنند».

با آنکه هنوز مشخص نیست که این پاسخ وکلای مدافع نشاندهنده امتناع ترامپ از ادای شهادت است، سخنگوی ترامپ در یک پیام توئیتری اعلام کرد که «رئیس جمهور پیشین شهادت نخواهد داد».

گفتنی است که در ماه میلادی گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۷ رأی مخالف با استیضاح ترامپ به اتهام «تهییج شورشیان» در یورش به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه موافقت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.