دلخوش، در موافقت با کلیات بودجه: جهل به مصوبات کمیسیون تلفیق ظلم است

سید کاظم دلخوش در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس در موافقت با کلیات لایحه، گفت: شما کلیات لایحه دولت را تایید کردید، الان می‌خواهید آن چیزی که کمیسیون تلفیق آورده‌ است را رد کنید، اگر رد کردید به دولت بر می‌گردد و دولت همین را بزک می‌کند و تحویل شما می‌دهد، یعنی هیچ نتیجه ای نمی گیرید. دقت کنید که با تلفیق بودجه صحبت می‌کنید.  

وی گفت: آقای پورابراهیمی! در زمان تلفیق بودجه یک ماه وقت داریم، مطالبی که شما فرمودید همه شعار است. شما که رئیس کمیسیون اقتصادی هستید کدام یک از آنان را عملیاتی کردید؟ جهل به مصوبات تلفیق ظلم به خودتان است، ما هم به برخی موارد اشکال داشتیم که در جزئیات قابل حل است اما اگر امروز این را رد کنید، دولت دوباره آن را بزک می‌کند و به خودمان می‌دهد.  

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد می آورد، دو و نیم میلیارد دلار این ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و ۵ و نیم میلیارد دلار هم به مستضعفین و کالاهای ضروری مردم اختصاص پیدا کرده است و این جای دوری نرفته است. تغییرات در لایحه بودجه هم در حد ۱۳ درصد انجام شده است. جهل به مصوبات کمیسیون تلفیق همه را هوا می‌کند، کمک کنید در اصلاحات جزئی اقداماتی را انجام دهیم.  

دلخوش گفت: دولت ۴ نرخ را در بودجه آورده بود، این نرخ ها همه مخفی بودند و کمیسیون تلفیق را شفاف کرد. صداقت حرفه ای تلفیق این بود که موارد غیر شفاف را شفاف کرد.

وی با بیان اینکه ما در تلفیق شاخص ها را بهتر کردیم، افزود: نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی بهتر شده است. نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در سال ۱۳۹۹ ۶.۳ درصد بوده است و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به ۵.۹ درصد آورده شده است و در گزارشی تلفیق به ۸.۲ دهم درصد افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم نفت از منابع در لایحه بودجه ۲۳.۷ درصد بوده است، اما کمیسیون تلفیق در گزارش خود آن را به ۱۸ درصد رسانده است. موضوع قیر چندین سال است که در لایحه دولت نمی آید اما ما این را در لایحه اضافه کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.