واکنش به توهین یک نماینده مجلس به روزنامه‌نگاران

متن نامه این انجمن خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

«ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای محمدباقر قالیباف

همان‌گونه که شما هم در جریان قرار گرفته‌اید اخیرا یکی از نمایندگان مجلس تحت تاثیر فشار افکارعمومی عنان اختیار از کف داده و به شکل زننده‌ای به مجموعه روزنامه‌نگاران ایرانی توهین کرده است. حتما عنایت دارید که فضای عمومی برای روزنامه‌نگاران چندان فراهم نیست که در این موارد به تحقیق و تهیه گزارش اقدام کنند در نتیجه این واکنش‌ها از جانب آحاد مردم است و محصول عدم پاسخگویی مناسب مسئولان امر و فقدان فضای رسانه‌ای آزاد و ایمن.

بر این اساس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، توهین بهروز محبی نجم آبادی نمایندۀ مجلس شورای اسلامی به جامعۀ روزنامه‌نگاری کشور را قویاً تقبیح کرده و آن را به عنوان تعرض  به حریم قانونی و اخلاقی رسانه‌های کشور محکوم می‌کند و انتظار دارد که مدیریت محترم مجلس برای جلوگیری از داوری منفی نسبت به این نهاد به نحو مقتضی آن را جبران کند.

تشبیه روزنامه‌نگاران و فضای رسانه‌ای به "شعبان بی‌مخ "نه فقط توهینی آشکار است که نشان دهندۀ بی‌اعتنایی کامل به موازین قانونی و معیارهای حقوقی این حرفه است، بلکه نشان‌دهنده بی‌اطلاعی از تاریخ این کشور است که تمرکز حملات شعبان بی‌مخ و اطرافیان او در روز کودتای شوم متوجه مطبوعات و کشتن روزنامه‌نگاران بود.

جامعۀ روزنامه‌نگاری ایران، در تلاش برای انجام وظیفۀ حرفه‌ای خود از هیچ کوششی دریغ ندارند و کسی حق ندارد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را بخاطر انتشار اخبار و نظرها مورد هجوم و توهین قرار دهد. چنین گفتاری علیه رسانه‌ها، تحت هر شرایطی محکوم و تعرض به حریم امنیت و آزادی رسانه‌های کشور است.

این سخنان توهین آمیز قطعاً در شأن هیچ نماینده‌ای نیست. به همین دلیل خواستار آنیم که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سکوت نکرده و با رسیدگی فوری به اظهارات این نماینده مانع از رواج این ادبیات توهین آمیز علیه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران شود.

والامر الیکم»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.