انتقاد تونی بلر از اقدام اتحادیه اروپا درباره صادرات واکسن به ایرلند شمالی

به گزارش دیلی میل، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس که از حامیان صریح باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا بوده، اظهار کرد، اقدام بروکسل در اجرایی کردن بند ۱۶ پروتکل ایرلند شمالی به منظور کنترل جابجایی واکس کروناویروس "غیرقابل قبول" است.

اتحادیه اروپا از این اقدام اعمال شده به صورت یکجانبه همچنان که با کمبودهایی در زمینه تامین واکسن مواجه است، بعد از مواجه شدن با انتقادهای لندن، دوبلین و بلفاست عقب نشینی کرد.

تونی بلر در یک مصاحبه در پاسخ به اینکه آیا این اقدام غیرمسؤولانه بوده، اظهار کرد: بله این یک کار بسیار احمقانه برای انجام دادن بود و خوشبختانه آنها خیلی سریع آن را پس گرفتند.

وی ادامه داد: من کسی بودم که توافق "جمعه خوب" را برای ایرلند مورد مذاکره قرار دادم. این توافق صلح را برای جزیره ایرلند به ارمغان آورد و این کاملا حیاتی است که ما از آن محافظت کنیم و به همین دلیل کاری که کمیسیون اروپا انجام داد غیرقابل قبول بود اما همانطور که شما گفتید خوشبختانه آنها آن را خیلی سریع پس گرفتند.

بلر تاکید کرد، توجه بسیار قدرتمندی وجود دارد برای آنکه معلمان قبل از بازگشایی مدارس به روی همه دانش آموزان در انگلیس که دولت برای هشتم مارس در نظر گرفته، واکسینه شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.