به نقل از عرب نیوز، «ملیزا استوبلا» وزیر خارجه کوزوو روز جمعه اعلام کرد که هفته آینده یک مراسم رسمی به مناسبت برقراری روابط دیپلماتیک میان این کشور با رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

او گفت که برقراری روابط دیپلماتیک «یک لحظه تاریخی» در تاریخ این کشور حوزه بالکان است.

گفتنی است، وزیر خارجه کوزوو و «گابریل اشکنازی» همتای اسرائیلی او روز یکم فوریه یک نشست مجازی برگزار خواهند کرد.

وزیر خارجه کوزوو در ادامه گفت که «شناسایی رسمی [کوزوو] از سوی اسرائیل یکی از بزرگترین دستاوردهای کوزوو است که در زمانی مهم و حساس برای ما به وقوع پیوست، با سپاس از ایالات متحده آمریکا، متحد مشترک و جاودانی ما».

گفتنی است که تصمیم برای شناسایی متقابل میان کوزوو و رژیم صهیونیستی اواخر سپتامبر گذشته در نشست رهبران کوزوو- صربستان در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده اعلام شد. در آن نشست، مقامات بلگراد نیز با انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس موافقت کردند؛ هرچند که این انتقال تاکنون انجام نشده است.

شایان ذکر است که دولت ترامپ در اواخر سال ۲۰۱۷ بیت المقدس را به عنوان پایتخت رسمی رژیم اشغالگر صهیونیستی به رسمیت شناخت و در ماه مه ۲۰۱۸ سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرد.

واشنگتن پس از این اقدام که مورد اعتراض و انتقاد گسترده فلسطینیان و بسیاری از کشورهای اروپایی قرار گرفت، کشورهای دیگر را به انجام اقدامی مشابه تشویق می‌کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.