ورود به فرانسه به غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع شد

به نقل از رویترز، «جان کاستکس» نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که از روز یکشنبه ورود همه مسافران خارج از اتحادیه اروپا به فرانسه ممنوع خواهد بود مگر اینکه «دلایل قانع کننده‌ای» وجود داشته باشد.

وی افزود: «از اول فوریه (روز یکشنبه) همچنین مسافرت از فرانسه به خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جزء در موارد موجه و قابل قبول، ممنوع است».

همزمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ضمن مخالفت با قرنطینه سراسری در کشور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت تشدید منع تردد و بسته شدن مرزها به روی کشورهای غیر از اتحادیه اروپا تأکید کرد.

از سوی دیگر، یک هفته نامه آلمانی از توافق کشورهای اروپایی برای اعمال محدودیت‌های سفر در این اتحادیه برای مهار کرونا و پذیرفتن پیشنهادهای کمیسیون اروپا از طرف کشورهای عضو خبر داده است.

تعداد مبتلایان روزانه بالا و خطر ویروس های جهش یافته کرونا نگرانی ها در اتحادیه اروپا را افزایش داده است. به این ترتیب اروپا در نظر دارد با توجه به شرایط حاد کرونایی موانع سفر در اتحادیه اروپا را افزایش داده و محدودیت هایی را در این راستا اعمال کند.

در روز جمعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی برخی طرح های مشترک برای اعمال محدودیت های سفر برای مهار بحران کرونا توافق کردند.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل" بر اساس توافقات انجام شده سفرها به مناطق بحرانی کرونایی و از این مناطق باید تنها در صورت ضرورت امکان پذیر باشد. علاوه بر آن شرایط دیگری در نظر گرفته شده که مسافران باید به آن پایبند باشند.

کمیسیون اروپایی می خواهد شهروندان مناطق پر خطر کرونایی از این پس قبل از سفر تست کرونا بدهند و هنگام ورود به مقصد وارد قرنطینه شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.