بازداشت پزشک ایتالیایی متهم به قتل بیماران کرونایی

به گفته دادستان‌ها، یک پزشک ایتالیایی برای خالی کردن تخت‌های بیمارستان، دو بیمار خود را به قتل رسانده است.

دکتر «کارلو موسکا» ۴۷ ساله بعد از تحقیقات طولانی مخفیانه که در پی مرگ دو مرد انجام گرفت، بازداشت شد. او همچنین در ارتباط با مرگ سه نفر دیگر مظنون است.

این بازداشت بعد از آن انجام شد که اجساد «آنجلو پالتی» ۸۰ ساله و «ناتال باسی» ۶۱ ساله نبش قبر و به همراه سابقه پزشکی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. این دو نفر در اوج بحران کرونا در ایتالیا که بخش بهداشت و درمان این کشور را زمین‌گیر کرد، جان خود را از دست دادند.

دکتر موسکا مسئول بخش اورژانس بیمارستانی در استان «برشا» بوده است. این استان بخشی از منطقه پرجمعیت «لمباردی» در شمال ایتالیاست که شدیدترین بحران کرونا را در زمان اوج این بیماری در ایتالیا تجربه کرد. در آن دوران روزانه ۸۰۰ نفر در این کشور اروپایی قربانی کرونا می‌شدند.

به گفته دادستان‌ها، این پزشک به دو مرد قربانی داروهای بیهوشی و انسداد عصب عضله می‌داد تا با مرگ آن‌ها تخت‌هایی که در آن زمان حیاتی بودند را آزاد کند. این داروها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیمار زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارد اما تحقیقات نشان داد هیچ یک از این دو مرد در چنین وضعیتی قرار نداشتند.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی «سان»، اقدامات این دکتر که با اتهامات قتل و جعل سوابق بیماران مواجه است، بعد از آن برملا شد که یادداشتی که خواستار بررسی اقدامات او شده بود، به دست پلیس رسید. قاضی تحقیق در حکم بازداشت وی نوشت او به خوبی آگاه بود که در حال انجام چه کاری است و توانایی کشتن را داشت.

ایتالیا در ماه مارس اولین کشوری در جهان شد که بعد از همه‌گیری کرونا قرنطینه سراسری اعمال کرد. این کشور برای مدتی کانون همه‌گیری کرونا در اروپا بود و روزانه حدود بیش از پنج هزار کرونای مثبت را ثبت می‌کرد. گزارش‌های مرتبط با آن زمان حاکی از بیمارانی بود که در خیابان‌ها می‌افتادند و بیمارستان‌هایی که دیگر ظرفیتی برای پذیرش خیل بیماران نداشتند.

این کشور اروپایی هم‌اکنون حدود دو نیم میلیون مبتلا و دستکم ۸۵ هزار و ۸۸۱ قربانی را به ثبت رسانده که به لحاظ تعداد فوتی‌ها در جایگاه ششم جهان قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.