بولتون: استیضاح دوم ترامپ نیز بی نتیجه است

به گزارش تارنمای ان پی آر؛ بولتون گفت من هیچ سخنی در باره استدلال پرسرو صدای ترامپ در باره دزدیده شدن انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) توسط جو بایدن رقیب دمکرات او ندارم.

بولتون همچنین به تلاش شخص ترامپ برای تقلب در انتخابات به نفع خود با طرح ادعاهایی مانند تقلب و نیز تهدید مقام های انتخاباتی و یا تحریک به خشونت در ۶ ژانویه (۱۷ دی) برای جلوگیری از تائید آرای مجمع گزینشگران (الکترال کالج) یا تلاش های گوناگون ترامپ برای تبدیل وزارت دادگستری به بنگاه حقوقی خصوصی خود اشاره کرد.

بولتون افزون بر عهده دار بودن سمت مشاور امنیت ملی ترامپ در بخشی از دوره ریاست جمهوری ترامپ وی، نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد و نویسنده کتاب "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" نیز بود.

پس از تصویب دومین استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام «تحریک برای شورش»، سنا به این اتهام رسیدگی می کند.

در صورتی که ۶۷ سناتور به مجرم بودن ترامپ رای موافق بدهند، او از مزایای رئیس جمهوری محروم خواهد شد و سناتورها می‌توانند او را از حضور در تمام رقابت‌های انتخاباتی این کشور محروم سازند.

پیرو توافق سران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا که مورد حمایت بایدن قرار گرفته است، محاکمه ترامپ در ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد. در این فاصله دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و همچنین وکلای مدافع ترامپ می‌توانند مستندات و دفاعیات خود را آماده کنند.

ترامپ، تنها رییس جمهوری در تاریخ ایالات متحده است که در دوره چهار ساله اش، ۲ بار استیضاح شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.