دادخواست علیه ترامپ مختومه اعلام شد

دادگاه عالی آمریکا روز دوشنبه خبر داد که به دادخواستی علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا درباره سوء استفاده از قدرت در دوران ریاست جمهوری وی پایان داده است.

این دادخواست پس از آن مطرح شد که تعدادی از مقامات خارجی و داخلی با اقامت در هتل بین‌المللی ترامپ پرداخت‌هایی داشته و مزایایی برای دیگر تجارت‌هایی که تحت مالکیت ترامپ و خانواده‌اش بوده به همراه داشته است.

شروع تحقیقات در باره این پرونده به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد و طبق آن، ترامپ یکی از بندهای قانون اساسی آمریکا درخصوص دریافت هدیه از دولت‌های خارجی را نقض کرده است. بر این اساس، هتل ترامپ واقع در مرکز شهر واشنگتن، از وجوه ارسال شده توسط دولت‌های خارجی بهره‌مند شده است. تا ماه می امسال گمان می‌رفت این پرونده بی‌نتیجه مانده و بسته شده است. در آن زمان هیأتی متشکل از سه قاضی، بیان داشتند شاکیان پرونده مستندات کافی در اختیار ندارند.

در حال حاضر پرونده‌های متعددی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا مطرح است. در یکی از این پرونده‌ها، دفتر دادستان منطقه منهتن نیویورک در حال بررسی تخلفات مالی سازمان ترامپ است. موضوع این پرونده که تحت بررسی «سایرس ونس» دادستان منهتن قرار دارد،  پرداخت حق‌السکوت به زنانی است که با ترامپ رابطه غیراخلاقی داشته‌اند. «مایکل کوهن» وکیل وقت ترامپ هنگام ادای شهادت در کنگره به پرداخت رشوه به چند زن در سال ۲۰۱۶ اذعان کرده و بیان داشته شخص ترامپ نیز بدون شک در جریان پرداخت این حق‌السکوت‌ها قرار دارد.

در پرونده‌ای دیگر تحقیقات دادستان ایالت نیویورک درباره ارزش دارایی‌های ترامپ در حال جریان است. مایکل کوهن در اعترافات خود بیان داشته با این‌که ترامپ در ارزیابی مجله «فوربس» جزو ثروتمندترین افراد آمریکا قرار گرفته، او و اعضای خانواده‌اش برای فرار از مالیات، دارایی خود را کمتر از مقدار واقعی آن گزارش کرده‌اند. دادستان کل ایالت نیویورک اعلام کرده تحقیقاتی را درخصوص صحت ادعاهای مایکل کوهن آغاز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.