به نقل از کانال صابرین نیوز، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گروه کتائب حزب الله عراق در سخنانی تأکید کرد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عاملان کشتارهای این روزها در عراق هستند.

این مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق- از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق- از عملیات روز شنبه یک گروه مقاومت عراق در حمله پهپادی به عربستان سعودی تمجید کرد.

ابوعلی العسکری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «یازده ستاره الحشد الشعبی روز شنبه درخشیدند و آسمان وطن را روشن کردند و ما این ضایعه را به خودمان تسلیت می‌گوئیم، در حالی که آنها شادمانند».

او افزود: «ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که تصمیم قتل و کشتار جمعی، صهیونیستی-آمریکایی-سعودی است و انتقام را باید به شکل پاسخ دادن به منبع و سرچشمه آتش و نه طرف‌های آن انجام داد».

گفتنی است، شبکه الاخباریه به نقل از ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی ظهر شنبه (۲۳ ژانویه / ۴ بهمن ماه) مدعی شد که یک هدف متخاصم را در آسمان شهر ریاض پایتخت این کشور رهگیری و منهدم کرده است.

تلویزیون عربستان نیز لحظاتی بعد مدعی شد که یک موشک انصارالله یمن که به سوی ریاض شلیک شده بود را رهگیری کرده است.

متعاقب انتشار این خبر، فعالان شبکه‌های اجتماعی بیانیه ای منتسب به گروه عراقی موسوم به «الوعد الحق» (فرزندان جزیره العرب) را منتشر کردند که در آن مسئولیت حمله پهپادی اخیر به ریاض پایتخت عربستان را برعهده گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «پس از اصرار اعراب خلیج فارس بر جنایات خود علیه ملت‌های منطقه و ادامه حمایت از باندهای جنایتکار داعش و گروه‌های تکفیری و ریخته شدن خون افراد بیگناه فرزندان جزیره العرب به وعده خود عمل کرده و با فرستادن پهپادهای رعب و وحشت به پادشاهی آل سعود دژهای آنان در کاخ الیمامه و اهداف دیگر در ریاض را هدف قرار دادند».

این بیانیه می‌افزاید: «این آغاز انتقال معادله بازدارندگی به داخل شیخ نشین آنها در راستای انتقام خون شهداست ودر صورت تکرار جنایات بن سلمان و بن زائد ضربه بعدی به لانه شرارت در دبی خواهد بود».

لازم به ذکر است که در جریان انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه در شهر بغداد ۳۲ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۲۰ نفر نیز زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.