سردار اشتری: نماینده مجلس مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشت

سردار حسین اشتری در واکنش به پرونده درگیری نماینده مجلس با مأمور وظیفه راهور اظهار کرد: بلافاصله پس از اینکه از این موضوع اطلاع پیدا کردیم، سریعاً دستورات لازم را به معاونت حقوقی و بازرسی کل نیروی انتظامی برای بررسی موضوع و رسیدگی به آن صادر کردیم و امید است هر چه زودتر بررسی‌ها به نتیجه برسد.

رئیس پلیس کشور افزود: حتماً از مأمور وظیفه‌شناس حمایت خواهیم کرد، نیروهای پلیس به صورت شبانه‌روزی در اقصی نقاط کشور در شرایط اقلیمی مختلف اعم از سرما و گرما، انجام وظیفه می‌کنند و همه باید به قانون احترام بگذارند.

وی تصریح کرد: قانون برای همه یکسان است و همه ملزم به اطاعت از قانون هستند و البته انتظار داریم کسانی که مسئولیت یا جایگاهی دارند بیش از دیگران نسبت به رعایت قانون التزام داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه همواره از نیروهای وظیفه‌شناس و متعهد حمایت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: زوایای مختلف این موضوع روشن و در حال بررسی است و قطعاً از این مأمور وظیفه‌شناس نیز حمایت خواهیم کرد چرا که همه در مقابل قانون یکسان هستند و باید از آن تمکین کنند.

اشتری در پاسخ به این سؤال که آیا نماینده مذکور مجوز تردد در خط ویژه اتوبوس را داشته یا خیر؟ عنوان کرد: خیر، نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی  مجاز به تردد در مسیر خط ویژه هستند، نیز تصریح کرد: خودروهای امدادی، انتظامی و کسانی که مجوز دارند می‌توانند در مسیر خطوط ویژه تردد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که در سنوات گذشته نیروی انتظامی در مواجهه با چنین حوادثی، چگونه ورود پیدا کرد و به نتیجه رسید، گفت: در نمونه مشابه که دو سال گذشته در فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاد و پس از بررسی‌های دقیق ، تخلف نماینده احراز شد، از نماینده مذکور شکایت کردیم و ضمن رسیدگی موضوع توسط دادگاه، نماینده مذکور ملزم به عذرخواهی و کسب رضایت شاکی و خانواده‌اش شد که این موضوع و نتایج آن در فضای مجازی هم انعکاس داده شد.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه معاونت حقوقی نیروی انتظامی از نیروهای پلیس معاضدت قضائی می‌کند، تأکید کرد: در تمام مواردی که به مأمور ما تعرض یا تعدی صورت گرفته، معاضدت قضائی کرده‌ایم و حمایت از نیرو برای ما یک اصل و وظیفه است.

اشتری از ابراز محبت مردم در صیانت و حمایت از مأمور وظیفه‌شناس راهور قدردانی کرد و افزود: ابراز محبت و حمایت مردم از فرزندان خود در نیروی انتظامی جای بسی قدرشناسی و تشکر دارد، بنده به سهم خود از این ابراز محبت ، لطف و حمایت مردم قدردانی می‌کنم.

وی خطاب به نیروهای پلیس تأکید کرد: وظایف خود را مقتدرانه، قانون‌مندانه و هوشمندانه انجام دهید و در خدمت مردم باشید و امید است که خدمات ما مورد رضایت خداوند و مردم قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.