خبر خوش برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

علی اصغر بیات اظهار داشت: از روزهای ابتدایی تقدیم کلیات بودجه ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی پیگیری‌ها و مذاکرات فشرده و متعددی را با مسئولان عالی دولت و مجلس انجام دادیم تا ابهامات و کم لطفی‌هایی که به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شده بود را برطرف کنیم. جلساتی را با اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کردیم. در دیدار با رئیس مجلس، آقای نادران، حاجی دلیگانی و سایر نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خودمان را منتقل کردیم.

وی افزود: در تمامی این نشست‌ها بر رعایت حقوق و مطالبات قانونی و همچنین ضرورت توجه به مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بویژه در حوزه مسائل اخیر از جمله متناسب سازی و مشکلات بازنشستگان سخت و زیان‌آور تاکید شد. به لطف خدا، اولین گام که تعیین سهم مشخص اعتبار سازمان تأمین اجتماعی برای اجرا و تداوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بود، انجام شد و اعتبار تخصیص یافته در بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

بیات در ادامه افزود: بنا بر مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد تا ۹۰ هزار میلیارد تومان از مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که از محل واگذاری سهام، اموال و دارایی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی هزینه شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید فاصله بسیار زیاد تورم با حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بر طرف شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، پیگیری و نظارت جدی در اجرای قوانین مصوب را داشته باشند چرا که بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از شرایط موجود ناراضی و گلایه مند هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.