پشیمانی شدید عرب‌ها از انجام دیکته‌های ترامپ

روزنامه رأی الیوم در یادداشتی درباره وعده‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به طرفدارانش مبنی بر بازگشت دوباره به قدرت نوشت: ما معتقدیم که ترامپ در استراحتگاه خصوصی خود در فلوریدا چندان از انزوای اجباری لذت نمی‌برد و این مساله درباره بازی گلف مورد علاقه او نیز صدق می‌کند. مسلم است که این روزها زنگ تلفن وی تنها هنگام تماس وکلایی به صدا درمی‌آید که در حال بررسی ۶۰ پرونده تشکیل شده علیه او در دادگاه‌های آمریکا هستند. همه اطرافیان وی، از جمله کارمندان و حتی برخی از افراد وفادار خانواده‌اش از اطراف او پراکنده شده‌اند. شبکه‌های اجتماعی نیز که به انتشار توییت‌های او عادت کرده بودند اکنون مطالب ترامپ را باری بر دوش خود می‌دانند و نمی‌خواهند عواقبش را متحمل شوند و به همین دلیل حساب‌هایش را مسدود کرده‌اند.

علی‌رغم آنچه گفته شد، اما ممکن است ترامپ به طور کامل از صحنه دور نشود و همچنان محور بسیاری از عناوین و تیتر روزنامه‌ها و گزارش‌ها در شبکه‌ها باقی بماند.

تعجب آور بود دخترش ایوانکا که در کنار همسرش جارد کوشنر به عنوان مشاور وی در کاخ سفید فعالیت می‌کرد، از جمله کسانی بود که از کشتی غرق شده وی فرار کردند. ایوانکا به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای ورود به صحنه سیاسی و برای شرکت در انتخابات آینده به عنوان کاندیدای کرسی مجلس نمایندگان یا سنا، می‌خواست در مراسم تحلیف جو بایدن در کاخ سفید شرکت کند تا همچنان نگاه‌ها را متوجه خود کند. بعید نیست که وی در صورت تشکیل حزب ملی گرای جدید پدرش به عضویت آن درآید.

اما درباره شوهرش؛ کوشنر که یکی از منفورترین چهره‌های ایالات متحده بود می‌توان گفت که به دلیل خدامت قابل توجهش در سال‌های حضور در کاخ سفید به رژیم اشغالگر، شانس خوبی برای تصدی کرسی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دارد. مهمترین این خدمات مجبور کردن چندین کشور عربی برای امضای توافقنامه صلح موسوم به "ابراهیم"، انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و معامله قرن بود.

ترامپ مصمم است آمریکا را تجزیه کند و امپراتوری سفید پوستان نژادپرستانه خود را در ایالاتی که به او رأی داده‌اند مستقر کند و در حال حاضر آماده راه‌اندازی تلویزیون شخصی، چندین ایستگاه رادیویی و شاید وسایل ارتباط جمعی ویژه خود و اطرافیانش است، ترامپ گفت که به هر روشی بار دیگر به قدرت بازخواهد گشت.

اگر اوضاع مطابق خواسته‌های او پیش برود و توسط کنگره و یا در پرونده‌های جنایی مطرح شده علیهش محکوم نشود و یا زندانی نشود، ما بعید نمی‌دانیم که کاخ سفید جدیدی برای او برپا شود.

نمی‌دانیم بسیاری از حکام و مقامات عرب اکنون چه حسی دارند که هر آنچه داشتند تقدیم ترامپ کردند، میلیاردها دلار از اموالشان را به او دادند، تمامی دیکته‌های او حتی در آخرین روزهای حضورش در کاخ سفید را اجرا کردند، مرتکب گناه عادی سازی با دولت رژیم اشغالگر شدند، درهای پایتخت کشورهایشان را روی تاجران و گردشگران "اسرائیلی" باز کردند، محصولات کشاورزی و صنعتی ساخت شهرک‌های این رژیم را وارد کشورهایشان کردند و قربانیان فلسطینی را دشمن خود و تجاوزگران "اسرائیلی" را دوست و هم‌پیمان خود دانستند؛ قطعاً آنها از شدت پشیمانی انگشتان‌شان را گاز می‌گیرند و به دنبال راهی برای رهایی از این مهلکه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.