شکل جدید اتاق بیضی کاخ سفید با آمدن بایدن

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در دوران فعالیتش در کاخ سفید پرچم‌های نظامی را در دفتر کارش قرار داده بود اما حالا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تنها یک پرچم آمریکا را به همراه نشان ریاست جمهوری به همراه مجموعه‌ای از تصاویر خانوادگی در دفتر کارش قرار داده است.

دفتر کاخ سفید محل رسمی کار رئیس جمهوری آمریکاست و همزمان با ورود رئیس جمهوری جدید، بیشتر آنها تزئینات پرده‌ها، مبلمان و فرش های جدید و همچنین آثار هنری از مجموعه کاخ سفید، موزه‌ها و مجموعه داران را انتخاب می‌کنند.

پرتره‌ای از اندرو جکسون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که استایل سیاسی پوپولیستی‌اش را برخی اوقات با ترامپ مقایسه می‌کردند، از دفتر کار بایدن منتقل کرده‌اند.

حالا فضای اتاق شامل مجسمه‌هایی از رهبران آمریکایی است که با چالش‌هایی روبرو بودند و استقامت کردند و شامل آبراهام لینکن، رهبری آمریکا در خلال جنگ داخلی و فرانکلین روزولت، ‌رئیس جمهوری وقت ایالات متحده در رکود بزرگ می‌شود.

طراحی مجدد اتاق کار بایدن در کاخ سفید شامل تصاویری از الکساندر همیلتون، وزیر خزانه داری و توماس جفرسون، رئیس جمهوری آمریکاست که به شدت مخالف یکدیگر بودند.

همچنین مجسمه ای نیم تنه از سناتور دنیل وبستر نیز دیده می شود که از وحد کشور در سال ۱۸۳۰ دفاع کرد و می‌گفت: آزادی و اتحاد، حالا و برای همیشه، یکی هستند و جدایی ناپذیر!

 بایدن روز چهارشنبه در حالی زمام امور کشور را در مراسم تحلیف به دست گرفت که جامعه آمریکا به شدت قطبی شده و با پاندمی کرونا و میلیون ها نفر بیکار دست و پنجه نرم می‌کند.

دفتر جدید بایدن با استفاده از مجسمه های شمایل فعالان حقوق مدنی از جمله "روزا پارک" و "سزار چاوز" و مجسمه‌ای که توسط یکی از اعضای قبیله چریکاهوآ آپاچی ساخته شده است، تنوع این کشور را برجسته می‌کند.

اعضای این قبیله از ترامپ بابت مسدود کردن روند انتقال یک زمین شکایت کردند که به کمپانی معدن ریو تینتو اجازه داد تا از این زمین برای ساخت پروژه معدن مس استفاده کند.

در اکتبر ۲۰۲۰، بایدن به بومیان آمریکایی وعده داد تا در دولتش کرسی داشته باشند و برای این منظور، دب هالند را از نیومکزیکو برای سمت وزارت کشور کاندید کرد.

بایدن همچنین نقاشی پرچم‌های آمریکا را به خیابان پنجم نیویورک برگرداند که در دوران روسای جمهوری سابق آمریکا در آنجا آویزان بودند اما ترامپ دستور داد تا آن را بردارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.