هشدار نسبت به روند صعودی کرونا در شش استان

دکتر محمدرضا ظفرقندی گفت: شواهد از افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و مراجعان برای دریافت خدمات درمانی پس از تجمعات و سفرهای اخیر حکایت دارد که این موضوع بخصوص در شش استان به صورت مشهود دیده شده است و این موضوع موجب نگرانی جدی است. به هر صورت بعد از برگزاری تجمعات شاهد افزایش آمارها هستیم و این نشانگر آن است که باید نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی گفت: نباید این تصور که دوران سخت کرونا را پشت سر گذاشته ایم و وضعیت خوب شده است به مردم انتقال داده شود. واقعیت این است که هر بار به مردم این تصویر که اوضاع خوب شده است ارائه می شود شاهد کاهش رعایت توصیه ها و مجددا افزایش آمارها هستیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، ظفرقندی در پایان گفت: نکته مهم در حال حاضر توجه به تامین واکسن از طرق ممکن و در سریع ترین زمان است؛ چرا که واکسن است که می تواند چرخه بیماری را قطع کند و زنجیره انتقال را در موارد متعدد دچار گسست کند.

وی گفت: ما در سازمان نظام پزشکی برآن هستیم که از تمام توان خود و کلیه همکاران و توان بخش خصوصی استفاده کنیم تا همانطور که رئیس جمهوری محترم فرمودند از هر راه ممکن واکسن معتبر و مجاز را هر چه سریع تر به کشور وارد کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.