صف های طولانی تست کرونا در پکن

گزارش ها از چین حاکی است بسیاری از مردم پکن به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا، به ایستگاه ها و مکان های خاصی که کمیسیون ملی بهداشت این کشور برای آزمایش گیری از مردم تعیین کرده است مراجعه و صف تشکیل شده است.

چین برای مدت ها از آلودگی به ویروس کرونا پاک شده بود اما در یک ماه گذشته روزانه مواردی از ابتلا به این ویروس در برخی از نقاط کشور از جمله استان های شمالی گزارش شده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه گزارش کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ مورد ابتلا به این ویروس در سرزمین اصلی چین گزارش شده است که از این تعداد ۹۰ مورد بومی و محلی و ۱۷ نفر هم وارداتی است.

بر اساس این گزارش، از موارد منتقل شده محلی، ۵۶ مورد در استان هیلونگ جیانگ، ۱۵ مورد در استان هبی، ۱۳ مورد در استان جیلین و سه مورد در هر کدام از شهرهای شانگهای و پکن گزارش شده است.

کمیسیون بهداشت شانگهای هم اعلام کرد با شناسایی شش مبتلا در روز پنجشنبه و سه  مورد در روز شنبه، کنترل ها در این شهر افزایش یافته است به طوری که علاوه بر بستری کردن مبتلایان در بیمارستان، ۷۴ نفر از افرادی که با این بیماران ارتباط داشته اند شناسایی و قرنطینه شده اند.

ردیابی مبتلایان  به کرونا در شانگهای بیانگر سطح مبارزه این کلان شهر با ویروس کرونا است.

تعداد کل موارد مبتلا شده به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین به ۸۸ هزار و ۹۱۱ مورد رسیده است، در این کشور تا کنون چهار هزار و ۶۳۵ تن نیز به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.